Los bericht bekijken
Oud 31 maart 2007, 00:47   #503
Hosea
Lokaal Raadslid

Standaard

amon re

Citaat:
Nogal veel om zomaar als waar te aanvaarden, wat maakt uw jesus & god meer geloofwaardig dan bv Anubis of Osiris?
Lees de bijbel en je ontdekt de juistheid ervan. Ook als je verhoudingen bekijkt tussen jodendom islam en christendom dan zul je zien dat chistendom de enige logische waarheid kan zijn.

Citaat:
In dit geval zou goed niet "rechtvaardig" zijn, en als'm niet rechtvaardig is kan'm voor mij de pot op. Wat voor een god verdoemd mensen tot de hel omdat ze nooit van een of andere jesus gehoord hadden bv?

Der zijn complete volksstammen die bijgod niet weten jesus was, als wat jij verteld klopt, dan zijn die gedoemd al van voor ze geboren waren.
De bijbel geeft hier antwoord op. Voor mensen die nooit van Jezus gehoord hebben telt hun geweten als wet. Zie volgende bijbelcitaat:

Citaat:
14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus. (romeinen 2:14-16)

Citaat:
Wat met bv kinderen die sterven op een leeftijd voor ze zelfs maar beseffen wat jesus is?
Kinderen worden behouden tot een bepaalde leeftijd dat zij ook verantwoordelijkheid krijgen.

Citaat:
13 En zij brachten de kinderen tot Hem, opdat Hij ze zou aanraken; doch de discipelen bestraften hen. 14 Toen Jezus dat zag, nam Hij het zeer kwalijk en zeide tot hen: Laat de kinderen tot Mij komen, verhindert ze niet; want voor zodanigen is het Koninkrijk Gods. 15 Voorwaar, Ik zeg u: Wie het Koninkrijk Gods niet ontvangt als een kind, zal het voorzeker niet binnengaan. 16 En Hij omarmde ze en hun de handen opleggende, zegende Hij ze. (marcus 10:13-16)