Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Maar ik meende het wel serieus.
Mocht ik me aansluiten bij een partij, dan zou ik het niet tof vinden mocht waardevol campagnegeld besteedt worden aan een 'privéfeestje' (wat het toch een beetje is). Stel dat pakweg de LSP zijn campagnegeld spenderen aan een feestje met champagne en kaviaar voor de leden, dan zou ik daar evengoed afwijzend op reageren. Nog sterker afwijzend, natuurlijk, omdat het campagnegeld van LSP me nauwer aan het hart ligt dan dat van het VB. Maar het gaat om het principe.
Wat is daar nu zo ontzettend grappig aan?
|
Zowat elke grote partij trekt zijn verkiezingscampagne op gang met een congres of op zijn minst een samenkomst van de leden. Dit om het thema en en de campagnemiddelen (folders of soort van affiches, e.d.) aan de leden voor te stellen die later toch voor een deel gaan plakken of uitdelen. Dat ze dat combineren met een gezinsdagje in plaats van het in het sportpaleis te houden, daar zie ik niks mis mee. Je militanten wat motiveren voor de verkiezingen lijkt me alles behalve verkeerd.
En van wat ik hier hoor van mensen die geweest zijn, zijn de reacties vrij positief, dus ik meen dat de militanten klaar zijn om er weer eens in te vliegen voor de verkiezingen.
(en om in te pikken op een post van je in een andere draad. Ik zou liever zien dat ook LSP overheidsgeld kreeg om campagne te voeren in plaats van dat het door de kiesdrempel anoniem wordt gehouden. want geen geld=geen aandacht, jammer genoeg)