Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hosea
amon re
dat het jodendom niet ophield te bestaan hoeft geen reden te zijn. Veel joden geloofden het niet. Maar veel joden die o.a. Jezus zagen bekeerden zich wel.
Wat betreft dat met de islam. Ik heb al gezegd dat er een grote tegenstelling is : Jezus wel/geen zoon God. Een van beide moet dus onjuist zijn. Gezien de link tussen christendom en jodendom lijkt mij het christendom een logischere keus.
|
Herkend het jodendom jesus als de zoon van god & de messiah? Ja/Nee?
Herkend het christendom jesus als de zoon van god & de messiah? Ja/Nee?
Herkend de islam jesus als de zoon van god & de messiah? Ja/Nee
Indien de joden & de moslims jesus niet als zoon & messiah herkennen, waarom zouden beide expliciet fout zijn & minder logisch dan het christendom?
Citaat:
|
Ik in een ware God. De argumenten daarvoor geef ik hier de hele tijd(of jullie die nou goed vinden of niet).
|
Sorry, maar ik heb nog geen echte argumenten gezien, indien ik deze gemist heb, mijn excuses (en een linkje naar uw argumenten zouden welkom zijn dan

)
Citaat:
Hoezo non-argument? Het bewijst de juistheid van het schrift.
Er wordt o.a. voorspeld dat er uberhaupt een verlosser kwam. Dat hij wonderen zou verrichten, Hij zich niet zou verdedigen tegen zijn kruisdood, en nog veel meer.
|
Ik noem het een non-argument omdat je argumentatie alles behalve specifiek is, de voorspelling van een verlosser & jesus die deze rol invult is nogal evident, gezien de hele religie zowat rond de figuur jesus gebouwd is, dit maakt echter niet hard dat de voorspelling effectief ingevuld is (tenzij jesus met naam & al voorspeld werd & de voorspelling getraceerd kan worden tot voor de geboorte van jesus).
Ik kan bevoorbeeld perfect twee boeken schrijven met voorspellingen én bevestigingen van die voorspellingen indien ik beide schrijf na de feiten.
Vandaar ook mijn vragen betreffende de ouderdom van beide teksten.
Citaat:
|
Nee daarover bestaat geen twijfel. Ik twijfel aan sommige theologische vraagstukken in de bijbel. Die meer met de beleving van mijn geloof te maken hebben.
|
Dit vind ik oprecht jammer.