Los bericht bekijken
Oud 3 april 2007, 14:11   #237
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat een onsamenhangende brij. Ik heb echt geen zin om daarop te antwoorden. Iemand?
Heel simpel : het verschil in genen tussen een willekeurig blank/blond en een dito ander individu is waarschijnlijk groter dan het verschil tussen een willekeurige mens en een andere willekeurige mens met een ander uiterlijk.

Nog simpeler : de uiterlijk zichtbare verschijning van de diverse mensen zijn genetisch gesproken niet doorslaggevend om van belangrijke genetische verschillen te spreken.

Ik weet dat deze wetenschappelijke conclusie niet naar de zin is van diegenen die graag "racistische verschillen" in de verf zetten & dat dit feit
een meer expliciete "bewijsvoering" behoeft. Maar ik ga hier niet over uitwijden, vermits het in wezen geen maatschappelijk/politiek belang heeft. Wat wel belang schijnt te hebben is de perceptie van andere individuën als "vreemdeling" of "vijandig element door uiterlijke verschillen".

Dit kan kunstmatig gebeuren door zich bv. kaal te scheren, ghotic te kleden, een islamietisch hoofddoek te dragen, je gepiercte navel te showen of rood-oranje gewaden rond te lopen. Of men kan pech hebben en een "andere" huidskleur hebben..

Kan plastische chirurgie de wereld redden ? Ik geloof het niet..