Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ozymandias
Weeral reageer je op niks. Al je argumenten worden ontkracht, en dan ga je gewoon vlot over naar andere standpunten. Nutteloze discussie, als je het mij vraagt.
Natuurlijk is het niet je bedoeling iedereen te plezieren. Je vindt het net leuk dat ik het er niet mee eens ben. Maar het spijt me, Amaj, die stelling is geen "uitvinding" van jou. Het wordt al lang gezegd, door veel mensen. En het wordt al even lang ontkracht door wetenschappers. Maar laat dat je vooral niet tegenhouden.
En over de spelling: Voor iemand die het heeft over de taalachterstand van allochtenen (sic) mag ik al wat strenger zijn, niet ?
PS: Ik mag me toch blij maken met het idee dat ik het Dictee aardig goed kan meeschrijven. Maar hoe doet dit ter zake ? Ga je jouw spellingsfouten in een post over de leerachterstand van allochtonen en moeilijke woorden die ze niet snappen, op die manier goedpraten ? Weer een nulargument, dan.
Ja, dan moet je beginnen met het voeren van een andere discussie.
Maar eerst schrijf je dat alle allochtonen pikken. Nu schrijf je dat zij die niet pikken, bedreigen. Dat kan zelfs niet binnen jouw wereldje.
Het verschil tussen jou en mij is dat ik het nieuws hoorde en dacht: Wat bezielt die mensen om zo te doen voor twee euro, en jij dacht: Kijk, ze zullen wel bruin geweest zijn...
|
Het is je misschien niet opgevallen maar de woorden die in mijn opsomming stonden zijn gewoon een cut and paste. Degene die die fouten geschreven heeft zijn dus mensen uit vorige posts.
Het woordje "allochtenen" bevat gewoon een typfout.
En voor alle duidelijkheid, niet de allochtonen komen stelselmatig mijn keel uit. Wel de criminaliteit. En laat het nu net die groep van 10% zijn die 90% van de feiten pleegt. Geef toe...buiten proportie. Het enige wat ik dus wil is dat hiertegen streng opgetreden moet worden. Met te pamperen en dood te zwijgen los je de zaken niet op. Ik heb allochtone kennissen en kameraden en die hebben gevochten om hun kansen waar te maken in de maatschappij. Die krijgen heel wat respect van mij. Maar plunderingen zoals ten tijde van de Vikings daarvan kun je nu toch van mij niet verwachten dat ik mij erbij neerleg. Ikj denk hier bvb aan die Oost-europese bendes.
Als jij dit wil goedpraten dan kan ik enkel zeggen: "slaapzacht meneer de president."