Los bericht bekijken
Oud 5 december 2003, 15:12   #5
Eugene
Gouverneur

Standaard

quote="circe"]Ik dacht dat zoiets allang mocht!

Als je een inbreker bij je thuis betrapt, én je hebt de kans hem te overmeesteren en bijgevolg vast te houden tot de politie eraankomt, m�*g dat niet?

Dat mag wel!

Of mag het enkel als het binnen in jouw eigendom gebeurt?
Uw huis, huurhuis of niet, is in se jouw eigendom, dus idem als hierboven!

Wel, die garageboxen waren toch ook eigendom van de buurtbewoners.
Idd maar hier geef ik de politie géén ongelijk, wat als die inbreker gewapend was?. LA is blijkbaar ook simplisme tot in het absurde toe! Zij willen toch niet naar de far-west hoop ik, er lopen al debielen genoeg rond!
Bovendien: als ik op straat iemand zie beroven of verkrachten, is het dan niet mijn PLICHT als burger om daarin tussen te komen indien ik die mogelijkheid heb (zwarte gordel)?
Dit is idd uw plicht om hulp te verlenen aan personen in nood, iemand die verkracht wordt is duidelijk een persoon in nood...dus gebruik uwe gordel maar! Indien die niet zo is, snap ik eindelijk al die mensen op de tram die mijn dochter lustig lieten overmeesteren door een groepje m's om haar schooltas afhandig te maken, onder bedreiging van een mes!
Ik had daar altijd al mijn bedenkingen bij hoe dat kon gebeuren![/quote]

Bedenkingen????, sorry maar ik heb die bedenkingen niet hoor, wij zijn nu eenmaal tot cafehelden verworden die liefts de andere kant opkijken wanneer iemand wordt lastiggevallen, cafehelden die aan den toog de kalashnikov eens zullen bovenhalen se om die voil m*kk*n omver te knallen, behalve den mohammed van hierover want das ne goeie zelle, als je verstaat wat ik bedoel. De mentaliteit is nu zo dat wanneer mensen iemand in nood zien, bvb een meisje dat wordt lastiggevallen, ze niks doen behalve hun hoofd wegdraaien en daarna in de kroeg..na de nodige pinten eens gaan zeggen dat ze voor het blok zullen stemmen se. Waar zijn die golden sixties toch naartoe, toen venten nog echte venten waren, waar meisjes toen bescherming genoten, en er nog een echte sociale controle, en er weinig, of geen lafheid bestond!!!