Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
Een mooi gebaar, maar ik zie eerlijk gezegd niet wat het verschil is tussen "tolereren" en "accepteren", die de heer Ramadan uitlegt als verdoken racisme, en "respecteren". Hoe uit zich dat verschil in de praktijk?
Hij geeft toe dat vele moslims homoseksualiteit afkeuren, maar zegt nergens dat dat afkeuren van het "homoseksueel gedrag" op zich fout of betwistbaar zou zijn. Hij zegt alleen dat het oordeel over de persoon bij God ligt. Dat is een beetje gemakkelijk. Dus vind ik dat zijn "respecteren" in de praktijk toch eigenlijk neerkomt op "tolereren".
Het "afkeuren van het gedrag, maar niet oordelen over de persoon" is een in mijn ogen nogal scizofrene idee waarmee onze vriend Paulus ook al een paar keer mee komen aandraven is. Ik geloof daar niet in. Als je tegen homoseksualiteit bent dan heb je onvermijdelijk een oordeel tegenover de persoon die homoseksueel is, en die zich dus zo gedraagt.
Bref, alvorens te juichen zou ik toch eerst eens het persoonlijke oordeel van mr. Ramadan willen horen over homoseksualiteit (het gedrag dus).
|
ik tolereer homoseksualiteit.Ieder doet wat hij wil in zijn bed.Het daarom goed vinden is wat anders...het blijft pervers gedrag, een afwijking, in mijn ogen.Ik heb geen goddelijke bevelen nodig om zulks te denken, en priesters nog minder.Die schijnheiligaarden zijn dikwijls de ergsten van allemaal...