Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
1. Noem eens op welke gebieden dan, dat is toch veel beter discussiëren dan gewoon afgeven?
2. Je bent blijkbaar wel blind voor die dingen die beter zijn hier (en dan noem je dat onderwijs "Belgisch" omdat we een land zijn, dat was toch een dieptepuntje hoor)
|
Afgeven? Klopt niet hoor, ik heb niets tegen de Vlamingen, helemaal niet. Ik mag toch wel eerlijk zijn zeker? Wat is dat nu weer? Op vlak van onderwijssysteem lopen ze ongeveer 50 jaar achter op buurlanden en dat heeft een grote impact op de schoolmoeheid enerzijds en op de wijze waarop werknemers zich op hun werk gedragen anderzijds. Dat is gewoon zo, moet ik dan liegen soms?
In hoeveel landen ben jij al naar school geweest dat je denkt het beter te weten? Ik weet echt waarover ik spreek hoor. Maar blijkbaar mag je hier in Vlaanderen niets van kritiek geven anders staat iedereen meteen op zijn achterste poten. Ik trek me dat niet aan hoor. Ik kan vergelijken, ik ken het verschil. Toen ik destijds naar België kwam had ik het gevoel dat ik deel uit maakte van een kluchtfilm, een film over de oude tijd zo'n 50 of 100 jaar geleden. En helaas is het er nog steeds niet op gebeterd. België is op vlak van onderwijs echt wel blijven steken in de jaren 1960.