Citaat:
Tot nu toe wel zou ik zeggen.
De VU haalde op zijn absolute top 17% stemmen voor vlaamsgezinden bijeen. Het VB haalt ondertussen rond de 25% stemmen voor separatisten bijeen.
Als u dat geen wezenlijke bijdrage vind dan weet ik het ook niet hoor. Het is (nog) niet genoeg om de poten van onder het regime uit te schoppen, maar België wordt elk jaar wankeler en wankeler en dat is wél hun verdienste.
|
Het Vb heeft zeer veel verdinesten. Mocht het Vb niet bestaan er zou helemaal geen sprake zijn van confederalisme. De andere partijen zouden helemaal geen enkele moeite om zich vlaams voor te doen. CDenv zou CdenB noemen!
De mate van succes dat het VB heeft kan je overigens afmeten aan de pogingen van het regime om het VB te stoppen. Als je ziet hoe fel ze te keer gaan dan kan je enkel stellen dat het VB hen elke dag opniuw pijn doet als wat het maar door het weghalen van foto's van hetkoningshuis of een wisselmeerderheiod inzake vlaamse benamingen van steden on in de faciliteitengemeenten.
Een schepen van veiligheid is er enkel gekomen onder druk van een groeiend VB.
Asielprocedure is enkel verstrengd onder druk van het VB.
Inburgeringsbeleid... etc.
Verhofstadt meet zelfs het succes van zijn beleid af aan de socre van het VB.
En de sleutel van het succes van het VB ligt niet bij het falen van
de andere partijen. Maar bij de kracht van een identitair programma en rechtlijnige politiek en bij het geluk dat het VB beschikt over 3 toppolitici die elke andere partij ons benijdt.Zelfs LUc Van Der Kelen zegt dat FDW het grootste politieke talent vand e afgelopen decennia is. Vergeet ook niet dat het VB alles in eigen beheer doet. Geen spin doctors.Geen reclamebureau's.
Men kan van FDW zeggen wat men wil. Maar zonder hem was het vlaams-nationalisme nu op sterven na dood. Een zaak van 4% van de stemmen.
Juist door de koppeling van de vlaamse strijd met de situatie vand e vlamingen die vreemdeling worden in hun eigen wijk en stad ben ik geinteresseerd geraakt in de vlaamse zaak. vervreedming bestrijdt je overal. het heeft geen zin om te vechten voor een onafhankelijkvlaanderen om wakker te worden in een volkskalifaat.
Om te vergelijken moet je maar naar frankrijk en nederland kijken.
Daar staan moskeeen zo groot als voetbalstadions met minaretten zo hoog als de lichtmasten. Onder druk van het VB isdat hier nog niet het geval.
Knack is anti-VB en zelfs helemaal niet vlaams gezind. Ik heb dat blad een tijd gekocht en soms is het wel interessant maar zeker niet rechts en vlaams.
Ten tijde van fortuyn .... verscheen een kaal hoofd op de covermet eend reigende duisternis erbij en dan de titel " de ruk naar rechts". Neen knack
daar zou ik mijn geld niet aan geven.
Het VB is bovendien de neige partij die het koningshuis ECHT de stuipen op het lijf jaagt in zoverre dat de kroonprins de blunders opstapelt.
Neen de verdiensten van het VB zijn enorm. En de prijs om deel te nemen aan de macht is veel te hoog.
Maar zoals je zegt. De meta-politieke strijd is ook zeer belangrijk.