Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL
Ik verontschuldig me indien ik U zou beledigd hebben maar ziet U het gevaar van de verfransing niet. Ze willen niet enkel het Germaans element in België vernietigen maar hebben ook hun oog laten vallen op Noord-Nederland om rechtstreeks tegenover Duitsland te liggen. Tijdens het Congres van Wenen in 1815 was het Koninkrijk der Nederlanden immers een bufferstaat tussen de 2 grootmachten zodat het niet snel tot een oorlog zou komen. Indien die bufferstaat die inmiddels verdeelt is in Nederland, België en Groot hertogdom Luxemburg zou vernietigt worden met het Germaans element. Dan zal het tot een rechtstreekse slag komen tussen de gezworen vijanden Frankrijk en Duitsland, Elzas en Lotharingen zijn nu al slachtoffer zoals Heel-Nederland. Als Frankrijk zou winnen en dat is mogelijk want ze hebben een groot stuk van de wereld al veroverd onder de vorm van kolonies (vreemdelingenlegioen) dan zijn ze uit op het heersen van de wereld met vernietiging van alles wat Germaans is. Dus ik wil U nog steeds overtuigen voor de verfranste gebieden terug Nederlands te maken of te minste Germaans maken dat ik in een eerder bericht beschreven heb.
|
Wij konden er ook wat van zie Amerika
New York behoorde vroeger aan de Nederlanders. In 1626 arriveerde een Nederlands schip van de
West-Indische Compagnie bij het eiland Manhattan in New York. De opvarenden wilden de bonthandel van deze compagnie in de
Hudson-vallei beschermen. Ze noemden de plaats
Nieuw Amsterdam. In 1628 kocht
Peter Minuit Manhattan van de Indianen voor snuisterijen ter waarde van 60 gulden. In 1664 viel Nieuw Amsterdam in handen van de Engelsen, die het New York noemden naar de
hertog van York. In 1673 had Nederland het weer even in bezit, maar al gauw nadat ze de naam veranderden in "Nieuw-Oranje" werd het definitief overgedragen aan de Britten, bij de
Vrede van Westminster in
1674.