Niet elke migrant is een slechte, dat is waar mar men moet toch toegeven dat het er zeer veel zijn. Men zou veel strenger moeten zijn in het algemeen. Meer controle op het al dan niet rechtvaardig verworven recht op een OCMW-uitkering. En zeker minder eieren onder die vreemdelingen leggen.
Wat volgens de AEL redenen zijn voor een rel:
1. Verveling
2. Werkloosheid
3. Provocatie door politie
1. Als ik mij verveelde dan sprak ik met vrienden af om rustig naar de cinema te gaan, om wat aan sport te gaan doen en dergelijke. Maar NIEt om de boel kort en klein te slaan of om cinema's in brand te steken zoals dat onlangs in Brussel is gebeurd.
2. Ik ken een bedrijfsleider die 7 keer heeft geprobeerd om een Marokkaan aan het werk te stellen. Ik zeg wel geprobeerd om dat ze alle zeven niet op tijd kwamen of gewoon niet kwamen. Ongewettigd afwezig waren zo kan ik nog wel even door gaan.
3. Wat zou de politie dan moeten doen? Wachten tot het volledig escaleert? of zouden ze misschien willen dat er helemaal geen vorm van autoriteit is, zodat ze rustig hun gang kunnen gaan. Spijtig genoeg is het zo ver gekomen dat politie in de buurt sowieso aanleiding geeft voor rellen. Toen de politie een huiszoeking kwam verrichten bij de jonge Marokkaan die in Mechelen na die overval was dood geschoten, braken een relletjes uit. SCHANDALIG dat we dit zo maar laten gebeuren en SCHANDALIG dat partijen als de SP.a dit niet willen zien.
mvg