Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove
Was u nu tegen Steven bezig of tegen mij als u schrijft "dat zegt meer over u"?
Anyway, ik zeg niet dat alle Vlaamse eisen neoliberaal zijn. De eis voor een Nederlandstalige universiteit bvb was een emanciperende eis. En dat een dokter in een Brussels ziekenhuis altijd Nederlands moet kunnen spreken, lijkt mij evident. Dergelijke eisen waren of zijn van een heel ander kaliber dan de rondzendbrief Peters en andere ambtelijke pesterijen. Of BHV. Waarom zouden linksen zich druk maken om de splitsing van- het kiesarrondissement? Wie heeft er nu werkelijk ECHT last van het feit dat er een paar franstaligen in Vlaams Brabant op franstalige lijsten kunnen stemmen? En wiens leven zal significant beter worden als het arrondissement gesplitst wordt? Van mij mogen ze het splitsen hoor, dan zijn we van al dat gezaag af.
Dergelijke "communautaire discussies" leiden volgens mij de aandacht af van de werkelijk belangrijke onderwerpen..
|
BHV is een symbooldossier. Het is een anekdote, inderdaad, een politieke bagatel, maar het is een symbool geworden, dat voor een veel breder probleem staat. Net als een 35 uren werkweek ook een relatief kleine eis is, een bagatel, vergeleken met de feitelijke omwenteling die marxisten voorstellen. Zou u de eis van een 35 uren werkweek ook terzijde schuiven omdat het de aandacht afleidt van de werkelijk belangrijke strijd, die tegen het kapitalisme an sich?
Citaat:
Maar los hiervan zijn er ook zogezegd "Vlaamse" eisen die louter neoliberaal en instrumenteel zijn. Eisen die geformuleerd worden door diegenen die gebruik willen maken van het feit dat rechts in Vlaanderen numeriek sterker staat. Zoals die mannen van VOKA die ik citeerde
|
Waarom blijft u toch het VOKA opnoemen? Ik kan u ook neoliberale instanties opnoemen die meer internationalisering bepleiten, hoor. Zolang u echter die rechtse elites niet op hun eigen terrein bekampt zullen zij een machtig wapen in handen blijven houden, en zullen zij, inderdaad, bevolkingsgroepen tegen elkaar blijven opzetten.