Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Het is onrealistisch om mensen op een lap te laten aanpassen. Dit zijn dingen die wederzijds gebeuren, gelukkig maar. Hierdoor werd Vlaanderen groot: doordat het alle goede zaken uit andere culturen overnam, doordat het verdraagzaam was, handel dreef over heel de wereld. Doordat het de genetische melting pot is, daar onze vrouwen zich lieten wippen door manen van alle hoeken van de wereld en we hierdoor een te mijden plek zijn voor gelovers in rassentheorieën.
|
Ik heb al meermaals dergelijke van minachting vervulde onzin gelezen zonder erop te reageren, maar deze keer kan ik het niet laten.
"Onze" vrouwen zijn verkracht geweest Feremans. Ze lieten zich niet "wippen". Niks meer, niks minder.
Heb jij misschien een probleem met "wippen"?
Zelf geen kleine kunnen maken dat je omschrijvingen van vrouwen zo druipen van de afkeer? Te klein pietje?
Ik noteer alvast dat dit uit jouw schimmig brein als vergoeilijking naar voor wordt geschoven om Decroo's uitschuiver te verklaren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Laatst gewijzigd door Nierika : 12 april 2007 om 01:27.
|