Los bericht bekijken
Oud 12 april 2007, 21:41   #38
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

C2C stelde :

Citaat:
Dit alles resulteert in een sterke economie, die meer beurskapitalisatie binnenrijft en sterker groeit dan de yankee economie. En wonder boven wonder, het effect van de Amerikaanse verzwakking laat onze economie redelijk koud, alsook die van Oost Azië. Kortom, Amerika, c'est passé.
Ik heb dat artikel ook gelezen. Mijn commentaar gaat een andere richting uit.

De schrijvers van dat artukel vergissen zich redelijk zwaar. Hoe dat nu op een "toonbare" wijze aanduiden ?

Hier hebben we het :

www.beursduivel.be

Deze site geeft de beurskoersen weer. Zegt men inderdaad niet dat de "beurs" een werkelijke indikatie is in verband met de al dan niet goede gang van zaken van een economie, ook de onze ?

Van het openingsuur van onze beurs af schommelt de Bel-20 in positieve of negatie zin op een grafiek. Op die grafiek staat ook een tijdsaanduiding : 15:30. Van dat ogenblik af worden is de schommeling van de beurskoers eigenlijk maar eerst ernstig te noemen; 15:30 is de opening van Wall Street (in onze) tijd. Dit tijdstip én de economische toestand in de US of A is bepalend voor de "gang van zaken" op ALLE europese beurzen.

Zo heeft een tegenvallend aantal nieuwe banen in de drie laatste maanden in de US of A een veel groter effect op onze aandelen dan b.v. het al of niet fusioneren van de ABN Amro Bank met de Banco de Santander of de Bank of Scotland.

Wat ik je hier vertel herhaalt zich ALLE beursdagen.

Beste Groeten.

Naschrift.

De aangegeven link werkt.