Los bericht bekijken
Oud 13 april 2007, 00:33   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wat is je alternatief (alternatief wil zeggen hoe het anders kan)?
.
Vrijhandelszone voor het economisch luik, voor mijn part ook met alle andere landen met vergelijkbare arbeidsvoorwaarden.

Voor het politieke luik. Moet elk land maar voor zich uitmaken. Voor vlaanderen zie ik twee mogelijkheden. Zwitserland aan de noordzee of een 'alliantie' met de VS. Met 'alliantie' bedoel ik niet dat we het slaafje van de VS zouden moeten zijn, maar wel dat we hen als onze belangrijkste bondgenoot beschouwen op wereldvlak.

Citaat:
In sommige zaken is de EU heel erg liberaal, in andere protectionistisch.
Als de EU de grote fabrieken weg jaagt, hoe zou België die fabrieken ooit kunnen houden? Door te nationaliseren? Of door de arbeiders te knechten op een facistische manier? Grote fabriekseigenaren laten zich echt niets gelegen liggen aan landsgrenzen.
.
Nee maar wel door administratieve regelneverij en onredelijke belastingniveaus. Granted: zowat alle lidstaten hadden van beide al last voor de EU, maar met de EU (harmonisatie van taxatieniveaus, een ware zondvloed aan regelneverij, subsidiestromen allerhande) is het er niet beter op geworden. De besteding van het europees budget spreekt terzake boekdelen.

Citaat:
Gaat het om volken of om mensen? Een mens is duidelijk waarneembaar; een volk is heel vaag, vooral met de huidige grote verhuisbewegingen.
.
Waarvan niets zegt dat dit zo zal blijven doorgaan. Als er 1 ding wel overduidelijk is uit de geschiedenis is dat het nauw samenleven van cultureel sterk verschillende groepen gewoonweg een kruitvat is dat elk ogenblik kan ontploffen.

Citaat:
Eurocraten verdienen niet slecht, maar ze hebben dan ook een heel hoog niveau. Als je er anders over denkt, probeer dan zelf maar eens eurocraat te worden.
Het is niet omdat je een hoog niveau hebt dat je recht hebt op een hoog salaris. Wat van belang is, is hoeveel toegevoegde waarde je levert. In het geval van de Eurocraten denk ik persoonlijke eerder aan een negatieve toegevoegde waarde, maar dat is mijn opinie
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden