Los bericht bekijken
Oud 8 december 2003, 20:54   #71
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Even uit een andere topic (http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6622&start=90) terug opvissen, daar werd naar goede gewoonte namelijk niet meer op geantwoord. Iets wat Hans1 wel vaker placht te doen wanneer hij met zijn mond vol tanden staat, maar hij begint hier opnieuw over zijn geliefde monarch en aanverwanten dus grijp ik deze gelegenheid maar om misschien toch nog antwoorden te krijgen van iemand:

We gaan eventjes in herhaling vallen, want 5bladzijden later heeft er eigenlijk niemand ernstig - laat staan met argumenten - gereageerd op datgende dat ik zei:
een beetje simplistisch rekenwerk, zodat we misschien toch een ideetje krijgen. (Niet dat het mij persoonlijk uitmaakt of een president een meerkost zou betekenen tov de monarchie, want ik ben van mening dat het huidige systeem perfect behouden kan blijven met exceptie van de verwijdering van het koningshuis)
Maar goed, welke kosten brengt een president met zich mee:
- Organiseren van verkiezingen: kostprijs geen idee, maar kan samen met de federale of Vlaamse of god-weet-welke verkiezingen en betekent aldus geen extra kosten.
- Loon: zal onmogelijk meer zijn dan er heden wordt uitgegeven, daar nu niet enkel de koning, maar ook een heel deel van de koninklijke familie hun duit in het zakje doen.
- Security: Het was hier onlangs nog te lezen dat ook de koning in deze een enorme kost met zich meebrengt en ik zie niet in waarin hier een meerkost zou schuilen.
- Onderhoud van het patrimonium: Is geen meerkost ten opzichten van het huidige systeem en is in feite geen kost verbonden aan het konings- of presidentsschap.
- Hulp gevraagd, want ik kan echt niets bedenken!?

De eigenlijk essentië staat in het vet gedrukt, maar omdat velen daarnaast blijkbaar toch de noodzaak voelen om te debateren over het feit of we de koning dienen te vervangen door een andere oppergaai zullen we het daar ook maar eens een keertje over hebben.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden