Los bericht bekijken
Oud 13 april 2007, 20:06   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Vlaanderen bestaat omdat 90% van de Vlamingen vanzichelzelf vinden dat ze "Vlaming" zijn. Probeer morgen eens op het TV-joernaal te zeggen dat Vlamingen dikke, vette, domme varkens zijn en kijk eens hoeveel mensen zich aangesproken zullen voelen. Vlaanderen bestaat dus wel degelijk en het is daarbij onbelangrijk om te weten wat Vlaanderen juist inhoudt. De familie feremans, die bestaat ook echt, ongeacht of alle leden van die familie nu exact kunnen beschrijven wat "feremans" nu juist inhoudt.

Sommige mensen hebben de neiging om alle bestaande problemen te negeren en te verwateren door systematisch te verwijzen naar een ideale toekomst waar alles koek en ei is onder één wereldregering. Men kan oeverloos discussieren over het feit of een wereldregering al dan niet de vrede op aarde zal brengen, maar dat is eigenlijk bijzaak.

Die regering bestaat niet. Er is geen enkele aanwijzing dat die er ooit komt. Meer nog, men weet zelfs niet of er ooit een ééngemaakte Europa komt. Het paradijs op aarde is niet voor morgen en ook niet voor binnen 50 jaar.

Wij zijn dus wel verplicht om oplossingen te zoeken binnen de bestaande structuren. Sommige mensen weigeren dat te doen. En ze hanteren allerlei technieken om dat te verbergen. Eén van die technieken bestaat erin om domme vragen te stellen zoals :

Wat is het Westen?
Wat is een christen?
Wat is "de islam"?
Hoe definieer je "goed" en "kwaad"?
Wat zijn "waarden"?
Hoe bepaal je wie normaal is en wie niet?

.... en zo gaat het eindeloos door. De bedoeling is niet om een antwoord te krijgen, maar om het debat op een dwaalspoor te brengen en vertwijfeling te zaaien. Zodat er uiteindelijk niets gebeurd.

Het kan me niet schelen wat "de islam" is. Wij hebben genoeg tijd verloren aan zelfintrospectie. Wij hebben nog enkele jaren om pragmatische oplossingen te vinden onder redelijke mensen. Indien wij daar niet in slagen volgen er drama's. "Definieer 'drama' !" : geweld, oorlog, afslachtingen, onderwerping, slavernij. Dat soort dingen.
En ja. Dit is een schitterende post. Je verwoordt mijn aanvoelen en ergernis waar ik in lange tijd door tijds- en concentratiegebrek niet aan toe ben gekomen om dat soms eens zelf te posten.

Je mag op dit forum maar ietsje zetten over iets dat totaal onaanvaardbaar is en de relativisten (laat ik hen maar een lieve naam geven) staan klaar om jouw feiten te bedelven onder een hoop vragen waar een filosoof zelfs niet zou aan beginnen.

Beetje voorbeeldje, het is fictief, maar velen zullen wel begrijpen wat ik bedoel...

Poster A: "Uit De Toffe Gazet: 'minderjarige meisjes herhaaldelijk verkracht, daders beroepen zich op de Koran'"
Poster B: Wie zegt dat het over allochtonen ging?
Poster A: Dat neem ik aan, maar het kunnen ook bekeerde westerlingen zijn.
Poster B: En omdat het met de Koran heeft te maken post je dit waarschijnlijk. Je springt op elke misdaad als het maar met de Islam heeft te maken, he?
Poster A: Nee, ik wil gewoon aangeven dat we met een integratieprobleem zitten. Als de jeugd in zulke wijken zulks gedrag vertoont dan is er iets erg mis.
Poster B: Wat is er dan mis? Het is een gewone misdaad en het gerecht moet zich daarover uitspreken.
Poster A: Sorry, maar 30 jaar terug beroepten minderjarigen zich niet op een religie om hun gelijk te bewijzen voor een verkrachting.
Poster B: Ah... het gaat over normen en waarden.
Poster A: Omdat ik merk dat 30 jaar geleden niemand tijdens een politieverhoor zou gezegd hebben dat die verkrachting normaal was gezien het slachtoffer een andere religie aanhangt.
Poster B: Normen en waarden, zoals het Vlaams Belang? Of Balkenende misschien?
Poster B: Wat zijn normen en waarden?
Poster B: wat is de definitie daarvan?
Poster C: En wat is die saaie definitie van normen en waarden voor de saaie burgerlijke sul. (kotsend hondje erbij)
Poster B: Ik betwijfel of die aanklager eigenlijk wel goed is... die komt uit het arrondissement antwerpen.
Poster D: {hoop onzin} STEM VLAAMS BELANG
Poster E: Vertel eens wat die normen zijn?
Poster E: Jij, Poster A, moet toch weten wat mag en wat niet mag?
Poster F: Poster D, ben jij akkoord met de extreem-liberale richting die het VB aanhangt
Poster G: Wat zijn normen en waarden?
Poster G: Geef eens een definitie van een norm?
Poster I: Nen overtuigde vlaming waarschijnlijk. Wat is een Vlaming? Die bestaan niet!!!

En mensen... de beginpost gaat over een serieverkrachting. Dit heb ik nu geschreven naar aanleiding van verschillende nieuwsberichten die over zulke feiten berichten al heeft men het dan steeds over "jongeren" en "minderjarigen", geen "Dirk K." of "Frank S." noch een "J. Peeters" hoewel ik dat soort van namen wel hoor als het autochtone (of oude) belgen/vlamingen zijn.

Ik heb de reacties in het oog gehouden en in ruwe lijnen is dat het stramien waarin zulks berichten terecht komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 april 2007 om 20:13.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden