Los bericht bekijken
Oud 14 april 2007, 08:09   #91
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Je vergeet er nog een 20-tal te vermelden. Maar die zitten natuurlijk wel in jouw kamp. Daarmee waarschijnlijk.
Persoonlijk plaats ik mij niet in de kamp van de VB-soldaten. Ik maak mij zorgen over de toekomst van onze samenleving. Er zijn een aantal problemen waar niets aan gedaan wordt omdat België vastgereden is. Ik ben na lang nadenken ervan overtuigd geraakt dat men België eerst moet splitsen voordat er schot in de zaak kan komen. Wat er daarna zal gebeuren moet de Vlaamse kiezer dan bepalen. Ik stel wel vast dat de Vlaamse partijen doorgaans pragmatischer zijn dan de Waalse partijen. Zelfs de SpA stelt zich pragmatisch op in verhgelijking met de PS.

Een "VB-soldaat" ziet het volgens mij licht anders : hij wil België splitsen om een bepaald programma te kunnen verwezenlijken. Ik wil de Vlaamse samenleving verlossen van de kunstmatige remmen die door België worden opgelegd, meer niet. Ik wil links niet vernietigen. Ik zou perfect kunnen leven met een SPa/CD&V regering als de Vlaamse burgers daarvoor kiezen. Ik kan echter niet meer leven met een regering die de PS, of de MR bevat, twee partijen waarvoor ik niet kan kiezen en die ik nooit kan afstraffen maar die toch wel mee over mijn lot beslissen.

Wat het VB betreft, denk ik dat de Vlaamse onnafhankelijkheid ons einbdelijk zal toelaten om te zien wie werkelijk achter die partij staat. Tegenwoordig stemmen veel mensen op het VB om allerlei redenen die niets te maken hebben met het gedachtengoed van ene FDW of FHV. Zij doen dat volgens mij voornamelijk om de andere partijen af te straffen of hen te dwingen om iets te doen aan bepaalde problemen.

En je hebt gelijk hoor, er zijn ook geïndoctrineerde mensen "in het andere kamp".

Laatst gewijzigd door Kaal : 14 april 2007 om 08:15.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden