Ik zou graag gekombineerd zien:
- Europese Verenigde Staten, met subsidiariteit (dus helemaal geen Le Pen-achtige toestanden die zegt dat de euro de munt van de bezetter is)
- een uitsluitend Vlaamse nationale regering tussen gemeente en Europa (mijn Vlaamse refleks is gestoeld op diverse gronden, maar zeker niet een anti-refleks tegen de Walen als buren die even onafhankelijk zijn in een Europees geheel)
- een uitgesproken sociaal beleid op vlak van menselijke toestanden; gekombineerd met een uitgesproken liberaal beleid op vlak van ekonomie
- een vrij beleid op vlak van ethiek: geen godsdienstig geïnspireerde toestanden op vlak van abortus, euthanasie, homo-toestanden, huwelijk- en echtscheidingstoestanden, adoptie ...
- een redelijk strikt beleid op vlak van kriminaliteit en social behaviour : wie zijn gat verbrandt, moet op de blaren zitten (en dat doet dus pijn, anders leert ge er niet van) (en met de stille hoop dat dit item het bestaande racisme voldoende de kop in duwt
|