Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki
Als er iets is wat opvalt op het forum "Vreemdelingenbeleid & Integratie", dan is het wel dat er helemaal niet over dat onderwerp wordt gesproken. De threads vormen een troosteloze stoet van verongelijkt gejammer van het type "Het is toch erg." of "Het is een schande!". "Het", dat zijn dan de uitspraken, daden en beslissingen van zowat iedereen die niet tot de besloten club van cynische posters behoort.
De bijdragen van mensen die onderwerpen op een meer genuanceerde manier willen bespreken worden steeds zeldzamer, en als gevolg daarvan wordt het ook voor de verongelijkten zelf ook steeds minder interessant om actief te blijven op het forum. Om te kunnen aanklagen heb je immers een klaagmuur nodig, om te kunnen aanvallen een doelwit.
Wat in dit deel van politics.be te lezen staat heeft voor mij al een tijdje zijn interesse verloren, maar wat ik me wel afvraag is hoe het nu verder gaat evolueren. Gaat de extremistische en opruiende trend crescendo en zitten we binnenkort met een forum dat als twee druppels water op sites als stormfront gelijkt, of zullen uiteindelijk de verongelijkten hun interesse net als ik verliezen, en droogt het forum volledig op?
En hoe ziet de siteleiding van politics.be dit? Gaan zij actie ondernemen om het evenwicht wat te herstellen, door bijvoorbeeld meer te modereren? Wordt het forum op termijn gewoon gesloten? Laten ze liever begaan onder het motto van de vrijheid van meningsuiting? Ik ben benieuwd.
|
Ik heb al een tijdje afgehaakt, het interresanste deel op dit forum blijft k&k daar kun je tenminste nog iets lezen zonder dat je het woord "rascist","terrorisme" of "allochtonen,fundamentalisten" tegenkomt !