Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
onzin. Een conservatief rechtse partij ja.
|
'Conservatief' in de zin dat het een tot de wortel verrot maatschappijmodel wil bewaren, ja. Een 'model' dat sinds 1945 een bedreiging voor héél de wereld vormt.
Citaat:
je moet al een complete idioot zien om terwijl overal ter wereld moslims andere aanvallen enkel en alleen omdat ze geen moslims zijn en ook en vooral in onze steden. Om je dan te concentreren op de joden( waar niemand last mee/va heeft).
|
Je moet al een complete idioot zijn om niét te zien
wie de intellectuelen zijn die de islamofobie en
en passant het atlantisme, het zionisme en het liberalisme voeden in Europa: Leon De Winter, Henryk Broder, Alain Finkielkraut, Robert Redeker, Bat Ye'Or, Bernard Lewis (om maar enkelen te noemen). Dat zijn allemaal figuren met een bepaalde 'dubbele' loyauteit en nationaliteit (om het beleefd uit de drukken).
Voor wie louter 'anti-makak' en 'anti-PS' is en niet geïnteresseerd is in geschiedenis en geopolitiek is die wetenschap allicht maar ballast. Het zij zo. De geschiedenis en de geopolitiek zullen aan hen ook geen aandacht besteden.
Als ik Boris Berezovski - ongetwijfeld ondersteund door de MI5 en de CIA - hoor verklaren dat hij een nieuwe 'Russische' Revolutie wil, dan moet ik meteen terugdenken aan ene Jakob Schiff die vanuit New York de vorige 'Russische' Revolutie heeft gefinancierd. Als ik zie op welke landen de VSA hun pijlen richten - Servië, Tsjetsjenië, Georgië, Oekraïne, Wit-Rusland, Afghanistan, Iran, enz. - krijg ik eerder de indruk dat ze Rusland, dan wel het islamterrorisme viseren. Een verkeerde indruk en te veel vooroordelen, zeker? Doe maar verder met de islamofobie, dat is wat Washington en Tel Aviv van hun 'tele-geleide' rechterzijde hier verwachten. Van het VB hebben ze geen schrik van het Front National bijvoorbeeld wél.
Citaat:
Dat heeft dus niets te maken met nationalist zijn of niet , maar alles met realiteitszin.
|
Realiteitszin, realisme, enz. is dat niet bijna hetzelfde als opportunisme? Hetzelfde als naar het front gaan zonder wapens, zonder plan, zonder strategie, enz. ?
Neen, strategie is voor mij nog iets anders dan politieke 'marketing'. Het is een bepaalde onderbouwde lezing van de geschiedenis en van de ontwikkeling van ideeën.
Citaat:
Als je het Vb programma leest zal je zien dat het VB nooimt maar dan ook nooit het economische belang boven dat van het eigen volk zal plaatse
|
Behalve in Doel misschien. Maar dat is dan 'pech' voor de Doelenaars, zeker?
Citaat:
Inhj weze is onze kritiek op het neo- liberalisme dezelfde als die op het communisme nl dezelfde drang naar egalitarisme en bovendien een verwoestende globalisering die ledit tot het verdwijnen van diversiteit aan culturen( elk in zijn eigen cultuurbedding uiteraard).
|
De intellectuele kritiek op het liberalisme bestaat niet meer binnen het VB. Ze is aan het verdwijnen samen met een vergrijzende generatie. Ik denk o.a. aan Raes, Van den Eynde en Verreycken.
Citaat:
Maar meer nog dan een rechts-nationale partij is het VB DE onafhankelijkheidspartij. Dus een VB stem is sowieso een nuttige stem indien je vlaams-nationalist bent of separatist.
|
Voorlopig lijkt het mij het minste kwaad.