Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Kijk Dhr. Essevee; als jij geen engels wil leren is dat jou goed recht.
Als jij zelfs weigert om het minste spoortje engels in uw taalgebruik te laten sluipen is dat ook uw goed recht.
Maar ga dan op een internetforum (waar het barst van het engels en van afkortingen) niet liggen melken dat je dingen niet verstaat. Heb je iets tegen engels; lees er dan overheen maar laat anderen de vrijheid om zich in een andere taal uit te drukken.
Helemaal van de pot gerukt wordt het als je in je tirade tegen vreemde talen wel gaat vragen wat 'treads' betekent.
Beetje consequent blijven eh?
|
"rechtlijnig" bedoelt U zeker?
Het is maar een gedacht om een zo Nederlands mogelijk internet te maken omdat er nog steeds mensen trots zijn dat ze Vlaming of Noord-Nederlander zijn. Als U daarmee niet eens bent of U bent niet trots dat U Nederlands spreekt dan slaat U mijn gedacht gewoon in de wind hoor! Het is gewoon de toenemende verengelsing en verfransing van onze cultuur dat me stoort. Daarom wil ik eens een sterke aandrift geven aan de mensen zodat de mensen er nog eens herinnerd worden dat ze verengelsen. Ik moet trouwens een pluim geven aan het spel "The Godfather" of in het Nederlands "De Peetvader"... Want ze hebben het spel vertaald in een behoorlijk Nederlands. Dus in dit geval komt het Engels niet over als een imperialistische taal.