Los bericht bekijken
Oud 9 december 2003, 13:03   #7
De Rode Ridder
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
de rode ridder schrijft:
<<Stel u voor dat men zou zeggen alleen Christenen mogen stemmen? Want is nationaliteit geen persoonlijke keuze net zoals geloof?>>
Sorry maar het antwoord is NEE - christem,moslim,hindoe,atheist: dat is een persoonlijke keuze - Belg,Marokkaan,Deen etc.. dat ben je bij je geboorte en de lusten komen met de lasten - geen vrije keuze;
en wie toch van nationaliteit wil veranderen moet de toestemming bekomen van deze of gene regering en moet een eed afleggen die -bij niet-naleving ervan- ernstige sancties als gevolg kan hebben (lands- en andere soorten hoogverraad,
Echter: van godsdienst kan je veranderen als van onderbroek en er zijn geen gevolgen (bvb Joden worden niet gestraft als ze stiekem hesp eten,Christenen worden niet neergebliksemd als ze vrijen met een condoom...)

De conclusie dringt zich op:nationaliteit is GEEN strikt vrije keuze,religie is dat wel --> QED Uw standpunt klopt niet

de rode ridder schrijft:
<<Belgen die Engeland rondrijden, rijden links…. Moeten Engelsen in België dan ook links rijden?? >>
Kijk dat is nu het TOPPUNT: ja : Belgen in het VK rijden links - maw ze respekteren lokale regels en gebruiken ook al is hun wagen er niet op voorzien en is het bijzonder moeilijk om te doen (ga naar het VK en probeer het maar eens - gore ellende dat is het) - maar we doen het toch:WE PASSEN ONS AAN

Het migrantenstemrecht (en dus geen PLICHT )is per definitie bedoeld voor die mensen die elke vorm van aanpassing weigeren - zelfs als je tegenwoordig een Belgisch paspoort zowat uit een doos cornflakes kan trekken!!!!
Britse burgers PASSEN ZICH WEL AAN;ze rijden rechts - ook als het tegen hun aangeleerde gewoontes of verworven reakties ingaat.

Dat migranten - tenminste op papier - enige vorm (het kleinste beetje is al genoeg) van verbintenis zouden aangaan met het volk dat hen opneemt (dus Belg worden) zou al genoeg zijn om stemrecht te verkrijgen ; en een volledig stemrecht - dus ook voor regionale en nationale wetgevende organen - ipv het zoethoudertje dat het gemeentelijk stemrecht feitelijk is!!!

De conclusie dringt zich op:Britten moeten zich aanpassen en dat is 100% normaal -->Beste RR:Uw standpunt is een absoluut NON-ARGUMENT en op zijn allerbest een goede mop die racisten op hun Vlaams Blok congres kunnen vertellen - vriendelijker dan dat kan ik er echt niet over zijn (sorry)

Tenslotten nog dit:het valt mij op dat alle linse (pseudo)intellectuelen systematisch falen het sterkste argument TEGEN het migrantenstemrecht te ontkrachten,nl de legitieme vraag naar reciprociteit.
Probeer eens enige vorm van machtsuitoefening te gaan bedrijven in die "moslim-heilstaten" zoals Marokko of Algerije of andere Tunesie's : de Abou Jajahs zuller er en masse eisen dat je handen er afgehakt worden,dat een vrouw gestenigd wordt (of erger...)
Zijn wij dan geen mensen - en als we allen zo gelijk zijn:waarom mag ik niet stemmen in Quatar?????en waarom krijgt een Belgische zieke geen uitkering van Syrie?????
Wederkerigheid is het absolute minimum - zo lees ik het gelijkheidsbeginsel.....

Ik krijg de indruk dat de befaamde Rode Ridder aan het verworden is tot een Don Quichotte-achtig typetje dat met het verstand op nul,snelheid op mach 4 en blik op "verongelijkt" een wereld tgemoet gaat waarin onze kleinkinderen zullen moeten vechten voor de burgerrechten waar onze grootouders ook reeds voor vochten - maar nu om ze TERUG te krijgen.

Hebt u, toen u gedoopt werd vrij gekozen om katholiek te worden? Neen, dat hebben uw ouders voor u gekozen net zoas uw nationaliteit.

Btw het u u al ooit eens uit de kerkregisters willen uitschrijven, u hebt daar ook de toelating van de bisschop voor nodig en als je dan Moslim of Jood wil worden moet je ook de toelaing gaan vragen van Imam ofzo..

En als u van godsdienst verandert kan dat ook verstrekkende gevolgen hebben in het naar paradijs gaan, maar ook dan moet u een eed zweren dat u het geloof moet trouw zijn,...
Ik denk bovendien dat ik eerder Fransman ben dan jij Jood, als we die weddenschap dan zouden doen

Nationaliteit is dus ook een vrije keuze.

En de wetten van een land verbinden aan de nationaliteit van de burger is ook niet zo slim. Moeten buitenlanders de Belgische wetten dan niet naleven omdat ze geen Belg zijn?

De wetten van dat 'Volk' (Sinds wanneer zijn de belgen een Volk??) overnemen en naleven, belastingen betalen is voor buitenlanders nog niet voldoende? man man man? Wat wil je nog meer dat ze plastische chirurgie ondergaan?

Het links rijden is een vb. hoe stom de wederkerigheid (of reproduciteit) wel is,
Dus op het argument als we daar niet mogen stemmen zij hier ook niet, (in belgie maken de inwoners van Belgen de wetten, dacht ik)

Lol als ik antwoord u op reproduciteit (dat de Belgische wetten in Belgie worden gemaakt en niet in het buitenland), vindt u dat geen argument en zegt ze moeten zich eerst moeten aanpassen...

En als ze zich willen aanpassen, dus dezelfde lusten zelfde lasten eisen zegt u dat ze dat niet mogen.

Kan u nog volgen?
Ik niet en waarom niet ? omdat u in een cirkelredenering zit jongen

Maar als u dan zo trots bent op uw belgische nationaliteit ...
Waarom dan niet op uw belgische wetgeving en laat u ze afhangen van wat er in het buitenland gebeurt??

En op uw laatste argument hoef ik niet te antwoorden puur schelden doe ik niet mee

Btw welke lasten hoeven buitenlanders dan niet te dragen?
Ze betalen belasting, ze moeten dezelfde wetten naleven ...
Waarm krijgen ze dan ook niet de lusten?
De Rode Ridder is offline   Met citaat antwoorden