Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
ik denk niet dat het veel uitmaakt of een anti-kapitalistische partij Vlaams-nationalistisch is of niet. Waarmee ik wil zeggen dat het weinig arbeiders iets kan schelen, alé, ik denk toch niet dat zij in grote getale op VB stemmen voor het Vlaams-nationalisme.
|
Als wij zo goed zou weten, wat de arbeider denkt, dan zouden wij meer dan 1 �* 2% halen bij de verkiezingen.
We moeten eens stoppen met te zeggen dat iets een arbeider al dan niet kan schelen. Een arbeider is ook geen robot die enkel aan zijn spijsvertering zou denken. Als je in Brussel je bus-abonnement moet afhalen in het Frans, dan stoort dat die arbeider wél. Ik ken genoeg niet-nationalistische of zelfs anti-nationalistische linkse mensen die het op hun heupen krijgen van de Belgische politiek.
Ook als er een nieuwe besparingsronde wordt ingevoerd, om een federale harmonisatie te bekomen (zie beleid Rudy Demotte), zal die arbeider dat voelen.
Zoals ik eerder al schreef (maar geen zinnige reactie op kreeg): Anseele dacht ook dat de Vlaamse arbeider niet wakker lag van een Nederlandstalige univ in Gent. Hij moet zijn standpunt nadien wel bijschaven...