Los bericht bekijken
Oud 15 april 2007, 23:47   #7
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Een aantal zaken die mij opvielen bij die grote Vlaamse partij:

* in elke discussie weerklinkt dat de oplossing de onafhankelijkheid van Vlaanderen is, niets hoor ik over de positie van dat Vlaanderen in Europa, ten opzichte van Nederland, Wallonië en Brussel. Wat zijn de gewenste grenzen van Vlaanderen, dus wat met Zuid- en Staats-Vlaanderen, Brussel, verfranste delen van Vlaanderen, evt. zelfs wat met het door Nederland teruggenomen (Nederlands) Limburg?
* met de aankoop van het Gruuthuse-handschrift door de Nederlandse Koninklijke Bibliotheek was het VB niet tevreden, het is immers Vlaams erfgoed; hoever gaat dat Heelnederlandisme?
* hoe gaat het VB om met Nederlandse inwijkelingen en waarom strijdt men toch zo voor het bijenkomstrecht van gewelddadige groeperingen als Blood & Honour?
* het Katholicisme is een leidraad voor het VB, maar hoe nu kardinaal Danneels zo pro-Belgisch is?
* het VB stelt vaak de betere oplossingen te weten; zelden hoor je hoe die eruit zien.
* het VB zegt op te komen voor een Groen Vlaanderen maar zegt tezelfdertijd nee tegen de afbraak van zônevreemde woningen; hoe verbindt men dat?
* het VB omarmt de Hayekiaanse economische visie waarin ontslagbescherming niet bestaat maar zegt er voor de arme Vlaming te zijn, tegelijkertijd pleitend voor minder uitkeringen - hoe valt dat te rijmen?
* VB'ers op dit forum steunen nog liever de Franse souvereinist Le Pen, ook extreem-rechts, dan een kandidaat die in Frankrijk autonomie gunt aan de Elzas, Bretagne, Occitanië, Noord-Catalonië, Noord-Baskenland, de Savoye, Corsica ...
* het VB zal naar verwachting nooit de absolute meerderheid in Vlaanderen halen maar neemt daar op de weg naar regeringsmacht niet de consequentie van, wil het dan altijd oppositiepartij blijven?

Zomaar enkele zaken die mij erg opvallen ...

Laatst gewijzigd door Supervlaming : 16 april 2007 om 00:14.
Supervlaming is offline   Met citaat antwoorden