Discussie: Toplonen topmangers
Los bericht bekijken
Oud 16 april 2007, 07:19   #174
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het is idd zo dat het een overeenkomst is tssn de twee personen en dat derden daar geen zakens mee hebben, tot op zeker niveau. Het is méér dan normaal dat diegene met meerdere kwaliteiten en verantwoordelijkheid veelvoudig wordt vergoed ten opzichte van anderen, die van minder belang zijn. Maar het is onaanvaardbaar dat, wanneer een goed werkjaar wordt afgesloten, die ene +25%, exlusief aandelen enz. erbovenop krijgen.
En waarom zou dat onaanvaardbaar zijn?
Lees het topic eens door en kijk eens naar individuele onderhandeling van loonsvoorwaarden versus groepsonderhandeling.
Zelfs al wordt een goed werkjaar afgesloten, dan wil dat nog niet zeggen dat iedereen er 25% bij moet krijgen.

Citaat:
Man, begin niet te raaskallen hé.

Sterk argument...

Citaat:
Het is wel meer dan normaal zekers dat mensen daar vragen bij stellen. Dit is eenmaal de aard vd mens. Ieder die zichzelf een beetje respecteerd, kan niet over het feit heen dat zij worden gediscrimineerd. Want dat is het ook.

Bullshit; discriminatie is enkel aan de orde wanneer jij dezelfde taken doet en dezelfde verantwoordelijkheden draagt als een CEO. Quod non, dus je vergelijkt appelen met peren.

Citaat:
Superlonen voor managers met allerlei surplussen extra, voor een goede afsluiting vh werkjaar tegenover een niettige paar procentjes met werkdrukverhoging voor de anderen.

En dan?

Citaat:

Ik zou nooit in een bedrijf met zo'n situatie willen werken. Ik zou nog liever stempelen, en veel minder inkomsten hebben, maar alle tijd van de wereld hebben voor mezelf, en mn tijd kunnen invullen zoals ikzelf wil inplaats van mijn tijd te verdoen in dat bedrijf en mij uit te sloven en mij te vernederen tegenover de directie.
Dan ga je dar toch simpelweg niet werken? Simpel zat...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden