Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër
|
Moet ik nu onder de indruk zijn? De breuk van D Oultremont met de SPa kwam er an de laatste gemeenteraadsverkiezingen: de afspraak was dat er een coalitie zou komen vanm SPa en CD en V en dat D Oultremont dan voorzitter van het OCMW zou worden maar het pakte anders uit: de SPa vormde een coalitie met Groen, een lokale partij en de VLD en iemand van een andere partij kreeg het postje als OCMWvoorzitter. Jules viel uit de boot en toen was het ambras en stapte hij uit de SPa omdat men hoger in de partij zijn lokale tegenstanders gelijk gaf.
Die gast heeft zich daarvoor nooit laten kennen als een bijzonder links figuur. Volgens mij doet hij dit nu vooral uit frustratie om de SPa te jennen.
Ook wel grappig vind ik de verslaggeving over de nationale verkiezingsbijeenkomst: een volle zaal en dus een succes. Tja, als het een zaaltje is waar maar goed 100 man binnen kan....
Ik ben het wel niet eens met Rode Baron. Het is niet de schuld van de LSP dat er voor de rest weinig volk meedoet. Mijn bedenking is dat er vanuit de SPa en ABVV geen betekenisvolle overstap naar CAP is geweest waardoor het draagvlak van CAP veel te klein is om te kunnen wegen. De manier waarop de LSP dan UAG heeft aangepakt en de keuze van CAP om ondanks het geringe draagvlak toch deel te nemen aan de verkiezingen, heeft de SAP doen afhaken en daardoor is de LSP binnen CAP nog de enige groep met een afzonderlijke structuur zodat de LSP inderdaad onvermijdelijk zwaar kan doorwegen.
Maar soit, dat heeft verder allemaal geen belang: zodra de verkiezingen voorbij zijn wacht CAP ongetwijfeld hetzelfde lot als de eerdere mislukte pogingen om electoraal door te breken. De tijd is er gewoon nog niet rijp voor.