Discussie: De Verongelijkten
Los bericht bekijken
Oud 16 april 2007, 14:45   #26
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De islamofobie en het platte racisme van sommigen is inderdaad van pathologische aard. De oplossing hiervoor is echter niet censuur (wat hier "modereren" genoemd wordt. Ik vind het verkieslijker dat aanstootgevende en domme meningen geuit kunnen worden en zichtbaar zijn voor iedereen. De oplossing voor domme meningen is niet ze te verbieden, maar wel ze benoemen en er betere meningen tegenover stellen.
Mijn verknochtheid aan de wetenschap in het algemeen en aan de evolutieleer in het bijzonder is volgens drh Ostyn aanstootgevend en pathologisch. Ook nog racistisch, dom en islamfoob. dhr Ostyn zit niet verlegen om een karakterisering. Onder zoveel karakteristieken bezwijkt de bescheiden frituur oswald. Nog net draaglijk, vind ik, is aanstootgevend en pathologisch. In mensentaal: schandalig en ziekelijk.
Ook mijn hang naar gelijkheid in het algemeen en de gelijkheid van de seksen in het bijzonder wordt door dhr Ostyn gediagnosticeerd als schandalig ziekelijk.

Hunkerend naar genezing en welwillend als ik ben zou ik graag te weten komen hoe ik de evolutietheorie op multiculturele wijze moet expliceren. Kwestie van niet meer voor racist gescholden te worden. Kwestie van dit onderwerp te kunnen aansnijden bij mijn moslimkennissen, zonder voor islamfoob gescholden te worden. En vooral, kwestie van verlost te raken van de schandalige ziekte die zo treffend door dhr Ostyn gediagnosticeerd werd.
En hoe moet ik op multiculturele wijze de gelijkheid van de seksen belijden? Wetend dat het vooropstellen van een onvoorwaardelijke gelijkheid een daad van plat racisme is. Was er toch maar één iemand die mij diets zou willen maken waarom de ene sekse zich moet bedekken en de andere niet en waarom het gewicht van een getuigenis afhangt van de sekse van de getuige. Ik durf het haast niet te zeggen, maar afgaande op de reacties van mijn moslimkennissen zijn mijn inzichten aangaande het erfenisrecht ook ziekelijk. En schandalig bovendien! Wie, o wie veduidelijkt mij de kwaliteiten van het multiculturele erfenisrecht? Zodat ik eindelijk kan toetreden tot de -van schandalige ziekten gespaarde- multiculturele kring.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden