Los bericht bekijken
Oud 9 december 2003, 16:09   #11
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeanblanquart
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Je woordkeuze is nog steeds niet correct. 'islamschoffies' verwijst naar alle origines die de islam aanhangen, daarentegen komt de overlast van één bepaalde groep van origine, en dan nog van een bepaalde leeftijd en sexe. Een absolute minderheid dus. Je geeft al zeker het slechte voorbeeld, want met je terminologie schoffeer je zeker en vast alle aanhangers van de islam in België, ook die moslims die van autochtone origine zijn (=zowat 10% van het totaal aantal moslims in België.)
wel, wel de stationsbuurt van Anwterpen is niet hetzelfde als de ghetto's eldrs in het land, maar goed, voor ieder wat wils.
Maar dat was het zeker wel in de jaren zestig/zeventig, toen er elke weekeinde straatgevechten uitbraken in de stationsbuurt met regelmatig een dode en zwaargewonden tot gevolg. Ik woonde toen in de Van Schoonhoven- en wat later in de Van Wezenbeke straat en de Vestingstraat. Letterlijk met m'n neus er bovenop.

Citaat:
ja, ik beschouw de islam als een gevaarlijke (fascitische) ideologie en jammer genoeg is de 'minderheid' waar jij het oev rhebt enkel de visueel zichtabre en hoorbare minderheid; de meerderheid er islamitische jongeren is ofwel al gevonden voor een radicale, racistisch gedrag ofwel vormen zij een danlbaar potentiële doelgroep voor islamracisme.
Ik ben ook heel voorzichtig met racisme maar islamtisch racisme is schering en inslag (en ook consequent voor een goede islamiet), net als andere godsdiensten dat i, hun duistere tijden ook waren.
Ik vind dat allemaal opgeklopte onzin. Als ik een straatcrimineel van Marokkaanse origine een paar appelsien zie jatten in de groentewinkel (die toevallig door Marokkaan wordt uitgebaat!) zie ik nog niet meteen een paar boeings door de Boerentoren vliegen.

Ten andere, toen bij de laatste verkiezingen het AEL samen een coalitie aanging met de PVDA onder de kartellijst Resist, haalden dat kartel maar 17.000 stemmen, dat was dus nog 3.000 stemmen minder dan toen voorheen de PVDA het alleen deed. De politieke islam in België is nagenoeg onbestaande en van generlei betekenis of invloed.

Citaat:
overleg is prima, maar niet als het hek van de dam is...Met facisten overleg je niet, die moet je hardhandig aanpakken, want overleg is hun paard van Troje.
Klopt, daarom ook dat ik voor de handhaving blijf van het cordon sanitaire rondom het VB.

Citaat:
cultuurassmilatie is juist wel de regel; geen enkele Vlaming kan bijvoorbeeld nog beweren 'puur Vlaming ' te zijn: we hebben allemaal Hollands, Spaans, Italiaans, Duits, Brits of wat dan ook bloed in ons; heel Europa (en de VSA, Australië, Canada en van langsom meer en meer Afrikaanse, Aziatische en Latijns-Amerikanse landen) is één groot resultaat van cultuurassimilatie.
Hier verwar je weer integratie met assimilatie.

Citaat:
Wanneer één cultuur (bovendien religieus overheerst) zich afzet tegen dit voorlopig cultureel eindresultaat (het minst slechte dat we ooit hebben gehad qua democratische waarden en menserechten) dan kan dat NIEt getolereerd worden.
Ik ben geboren in de tijd dat de RKK de cultuur overheerste. De tijd toen wij in ons dorp, de bakker ons geen brood wilde verkopen omdat onze familie zondags niet in de Kerk opdook. Wat denk je, dat ik dat weer zal laten gebeuren?

Citaat:
De islam is niet zomaar een religie: het is ene religie die tegelijk politiek is, vandara dat de link let het facisme gauw gezet is!
Het laat me ijskoud wie welke religie aanhangt. Voor mij is elke religie een persoonlijke aangelegenheid en hoort thuis in de privésfeer. Ik zie die paar honderdduizend moslims niet snel de macht grijpen in België. En van moslimterrorisme heeft nog niemand last gehad. Wel van straatcrimineeltjes, maar die moesten we maar eens goed een pak op hun broek geven
wel, op het gevaar af om het een en ander te riskeren wil ik toch wel even dit kwijt (ervaring van zes jaar wonen midden in het ghetto in molenbeek):
- naast de 'officiële' moskeeën bestaan er hodnerden niet officiële moskéeën (vermomd als vzw's of meestal als privéwoning!
zo waren er in één kilomter in de omtrek van mijn ex-woonplaats 15 moskeeën, de meest evoor Marokkanen, maar sommige voor Pakistaniers en Turken.
- door deze bewuste satelissering is het voor de moslimwatchers onmogelij om een reël beeld te verkrijgen van de reële strijd van de islam in België
- ik heb het niet over straatcrimineeltjes maar over de DAGELIJKSe, systematische en vooral subtiele islamisering van hele wijke en bij uitrbeiding van alle levenssferen waarde betrokkenn terchtraken (onderwijs, sociala-cultureelwerk, privésector, openbare sector, politiek enzovoorts): gekenmerkt door een systematische en coherente houidng van sminachting jegens alles en iedereen die niet islamitisch is (vrouwen, mannen, beroepscategorieën enzovoorts); deze minachting mondt vaak uit op agressief verbaal geweld en corporeel geweld en intimidatie door jongeren (kinderen zelf), jongvolwassenen en volwassenen (die het spel echter veel subtieler spelen): dit geweld is als volgt qua voorkeur van belang:
- verbaal en ander geweld van alle moslims jegens andersgelovigen (en ongelovigen)
- geweld van jongens tegens meisjes (eerst de niet-moslims en daarna de moslima; bij voorkeur d eeigen meoder of zussen die dit noiit bestraffen)

dit reikt veel verder dan in je gruwelijkste dromen over de reïteratie van het facisme, piano; dit is dagelijsk erealiteit die sluipend uitzwermt.. En het ergste is dat enkel de Blokkers daar (jammer genoeg) oog voor hebben, maar dat is logisch: soort herkent soort !

nogmaals ik heb het niet over appelsiendiefstallen maar over de systematische voorberieidng van de onderdrukking, net als destijds tijdens het begin van de jodenhata in Duitsland.

ik wete waarover ik het heb maar meer kan ik er niet over zeggen aangezien ik geen mensen in gevara wil brengen

(heb van 1991 tot 1996 mijn doctoraat voorbereid via participerende observatie sbij druggebruikers waarbij slechts twee mensen mijn ware identiteit kende, terwijl de rest van België, inclsueif ministers ,politiemensen, wetenschappers enzovoorts dachten dat ik druggebruiker was).. ben nu iets analoogs bezig met islamfacisme.. meer zehg ik niet!

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden