Los bericht bekijken
Oud 17 april 2007, 15:17   #162
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik zeg dat je zoiets niet kan uitsluiten. Maar je hebt hebt gelijk. Trouwens in Duitsland is wapenwet nog strenger dan hier en daar zijn er toch ook van zo'n drama's gebeurd.
Inderdaad. En ook in een kleuterschool in Schotland (Dunblane dacht ik). En het aantal doden door vuurwapens stijgt nog steeds in het VK, ondanks het feit dat Blair de wapenwetten heeft versterkt.

Wij moeten ons geen illusies maken. Wat in Amerika gebeurt zal ook hier meer en meer gebeuren. Omdat wij in weze op dezelfde manier leven. Het verschil in wapenwetten speelt een rol maar is lang niet doorslaggevend. Er zit rot in onze westerse samenlevingen en op dat vlak is er geen verschil tussen de VS en Europa. Ook hier gaat het de verkeerde kant uit. Ik dacht in de jaren 80 ook dat ethnische rellen iets typisch amerikaans was. En nu gebeuren die regelmatig in Frankrijk en soms in Brussel en Antwerpen. Ik dacht ook dat die random shootings typisch waren. Tot Hans Van Themsche door het lint sloeg.

Wat de wapenwetten zelf betreft zullen die in de VS strenger gemaakt worden indien de Amerikanen dat wensen. Dat is hun zaak. Maar er zit in die incidenten veel meer dan dat.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden