Guido,
Zonder steun van een andere 'Vlaamse' partij k�*n de VLD zelfs geen minderheidsregering vormen. De CD&V zal binnenkort echter zowel met de PS als met de VLD een federale regering vormen terwijl ze maar het cordon sanitaire hoeft te doorbreken om zowel de VLD als de PS te kunnen opzij schuiven. Het zou dan misschien wel een nipte meerderheidsregering zijn aan Vlaamse kant, maar wat geeft dat als De Croo himself zegt dat het andersom niet ongrondwettelijk is?
Wat dat 'akte nemen van' betreft, dat is voor jou misschien voldoende maar niet voor mij. Ik wil in dit geval vertegenwoordigd worden door allebei de Vlaams-nationalistische partijen. De Belgische kamervoorzitter stigmatiseerde �*lle Vlaams-nationalisten, en dit op een zodanige wijze dat een simpel 'acte nemen van' door de partijen waarvoor zij kiezen onaanvaardbaar is. De Croo moet minstens tot publiekelijke excuses gedwongen worden, en beter nog tot aftreden. Ik weet ook dat dit naar alle waarschijnlijkheid niet zal lukken, maar het moet desalniettemin geëist worden! In geen enkel land ter wereld dat zich democratisch noemt worden dergelijke beledigingen immers getolereerd!