Los bericht bekijken
Oud 17 april 2007, 17:57   #10
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En toch bezet ge dat land vanuit de overtuiging dat ze onze superieure, beschaafde waarden wel zouden begrijpen? Dus deze waarden - die ze eigenlijk nog niet begrijpen (taal en gewoonten) - door hun strot rammen met een oorlog is wel legitiem, maar de lijdende Iraki opvangen wilt ge dan weer niet omwille van diezelfde taal en gewoonten?

Geef toe, dat is toch een zeer bizarre logica.
Ik bezet dat land niet, en hadden de Iraki's na de val van Saddam met elkaar samengewerkt dan waren de Amerikanen en al de rest van de troepen al lang weg, het is ondertussen een godsdienstoorlog geworden waar ik weinig aan kan doen.

Citaat:
Uw "eigen-vluchtelingen-eerst" logica vind ik ook wel een beetje obsceen. Van zodra ge vluchtelingen creëert op een ver, ander continent, doen ze er plots niet meer toe. Tikje laf toch, hé.
Niks laf aan, de buurlanden van Irak kunnen ook voor opvang zorgen, zij kennen de gewoonten, de Gealieerden kunnen eventueel in dichtst bijzijnde bevriende landen tentenkampen opzetten voor de vluchtelingen. Die eigen-vluchtelingen-logica is niet meer dan normaal omdat ik meer vertouwd ben met de Europese gewoonten.
alberto is offline   Met citaat antwoorden