19 april 2007, 14:01
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Er is wel duidelijk aanleiding dat die jongen nooit elgaal aan een wapen zou geraken. Hij had een duidelijk psychiatrisch verleden en zat in een diepe depressie, 't is niet dat ze je zomaar een wapen geven ginder, een vergunning is nodig in Virginia.
|
Blijkbaar gaat het toch veel makkelijker dan je denkt. Tenminste één van zijn wapens blijkt wel degelijk legaal gekocht:
Citaat:
Gun Used In Rampage Traced To Roanoke Shop
(CBS News) CBS News has learned that one of the guns used in the Virginia Tech massacre – the 9mm semi-automatic Glock 19 – was purchased brand new at a Roanoke, Va., gun shop, Roanoke Firearms, 36 days ago.
According to store owner John Markell, Cho Seung-Hui paid about $570 on his credit card for the gun and a box of 50 rounds of ammunition used primarily for target practice.
Markell told CBS News that all documentation related to the gun, including the firearms transaction record, was picked up yesterday by three agents from the Bureau of Alcohol, Tobacco and Firearms.
In order to buy the gun, Cho had to show three forms of identification, including – as a legal alien – his green card. By law he was also subject to a state police background check. Markell says while his store has surveillance video, there is no video record of the transaction because the tapes are recycled every 30 days.
Markell said his store sells about 2,500 guns a year and that buying a Glock takes very little time for anyone. "You can be in and out in 20 minutes," he said.
According to ATF records, 32 guns involved in crimes between 1999-2003, including 27 handguns, were traced back to purchases from Roanoke Firearms.
(© MMVII, CBS Broadcasting Inc. All Rights Reserved.)
|
Citaat:
Hoe meer wapens in omloop, hoe sneller je er op een illelagel manier kan aanraken? LOL, dan zitten wij in België hier heel wel goed als grootse vuurwapen producent ter wereld. FN levert het standaar geweer voor bijna alle Westerse landen om maar de te zwijgen over handvuurwapens.
|
Ik zei dus in omloop, dat is iets anders dan geproduceerd worden. Overigens mag van mij de wapenindustrie in België morgen verdwijnen, maar dat is een andere discussie.
Citaat:
En dan nog, neem Canada, waar een pak meer wapens in omloop zijn dan in de VS, je ziet daar niet elk jaar een kerel doorflippen en beginnen rondschieten. ZO ook, Zwitserland, wereldkampioen in wapens per inwoner ... ik heb nog nooit gehoord van ne zwitser die doorslaat en in school begint te schieten ... vandaag misschien de gatenkaas trouwens (->heel flauw)
|
Ik heb ook nergens beweerd dat vrij wapenbezit de oorzaak is, wel dat het de zaken behoorlijk vergemakkelijkt.
|
|
|