Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT
wat andere mensen , tenzij jongeren , met hun lichaam uitsteken kan mij persoonlijk gestolen worden . Liefst zie ik ze nog creperen aan hun drugs , ik zie niet liever . Maar ik heb er last van als die sufkoppen bij ons thuis inbreken om in onze schuur hun spul te komen gebruiken . En bovendien vernielingen aanbrengen .
|
Ik ken een koppel dat elke dag meerdere joints rookt en toch perfect functioneert in de samenleving. Ze huren samen een huis, hij heeft een goedbetaalde job in de ICT-sector en zij heeft een diploma rechten op zak en werkt nu bij een notaris. Daarnaast ken ik nog heel wat andere deftige mensen doe ooit eens of regelmatig een joint roken. Niemand van hen bezorgt ook maar enigszins overlast.
Wat jij vertelt, doet mij eerder denken aan heroine-junkies, die hoegenaamd niet te vergelijken zijn met gebruikers van marihuana.
Citaat:
1/ dat mijn kinderen niet in aanraking komen met drugs noch dat hen voorgehouden wordt dat drugs aanvaardbaar zijn.
|
Mogen ze in aanraking komen met tabak en alcohol? Zijn deze wel aanvaardbaar? Nogmaals, er bestaat geen grens tussen "drugs" enerzijds en tussen alcohol en tabak anderzijds. Iets als marihuana zit in dezelfde categorie als alcohol en tabak.
Mijn ouders hebben trouwens dezelfde idee over deze materie. Dit heeft mij echter nooit tegengehouden om al eens een joint te roken. Het enige effect dat dergelijke repressie heeft, is dat je als ouder het vertrouwen van je kind verliest en dat je kind achter je rug dingen begint te doen die je liever niet wilt.
Citaat:
2/ dat ik geen overlast meer ondervind van druggebruikers.
|
Je hebt niet meer overlast van gebruikers van marihuana dan van gebruikers van alcohol. Meestal wordt marihuana trouwens in privé-kring gebruikt.
Citaat:
3/ dat ik het recht heb druggebruikers ten alle tijde te discrimineren.
|
Waarom zou je mensen willen discrimineren enkel en alleen omdat ze zo nu en dan eens een joint roken?!?