Los bericht bekijken
Oud 19 april 2007, 17:32   #12
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvathome Bekijk bericht
Stilaan beginen politici te beseffen dat er wat schort aan opvoeding en onderwijs in dit land.
Wat men ook mag beweren over dat zo schitterende onderwijs in Vlaanderen, het is overduidelijk dat het studiepijl op alle niveau's al jaren lang achteruit gaat. Leerlingen komen uit het lageronderwijs en kennen niet eens hun moedertaal. In het middelbaar zijn de studieresultaten onvoorstelbaar zwak. Zelfs de universiteiten en hogescholen moeten zich aanpassen aan studenten die massaal minder kennen dan pakweg 10 jaar geleden. Ik meen dat daarover geen discussie mogelijk is. Het zijn feiten. Bovendien voelt de jeugd zich steeds minder gebonden aan normen en waarden, wat in extreme gevallen aanleiding geeft tot zware misdrijven en dagelijks aanleiding geeft tot talloze kleine misdaden waar zelfs de politie niet meer op kan reageren omdat ze zogezegd niet belangrijk zijn. Bovendien worden de 15; 16; 17 jarigen ook niet "gestraft" ze worden "heropgevoed" alsof je binnen een korte termijn er zou kunnen in slagen jongeren echt te heropvoeden. Dat is gewoon utopisch.
De enige oplossing is een strengere aanpak van bij het begin in het lager onderwijs, en meer mogelijkheden voor opvoeders en ouders om jeugdigen strenger aan te pakken op het gepaste moment, nl. tussen 5 en 13-14 jaar.
Hoe staat het Vlaams Belang hiertegenover?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvathome Bekijk bericht
nee, helemaal niet djimi, ik keek er gewoon over en herlas de tekst niet. Of ben ik gewoon oud geworden en verstrooit......
En uitgerekend j�*j klaagt dat mensen hun moedertaal niet kennen? Niet alleen een slechte schrijfstijl maar zelfs flagrante spellingsfouten...

Komaan zeg.
Pølle is offline