Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Neen maar we hebben geschriften van Caesar, we hebben vrij nauwkeurige gegevens over Caesar. Niet te vergelijken met twee maal niets wat we over Jezus hebben (ik bedoel dan niet-christelijke auteurs). Maar ook de evangelies kunnen we in vraag stellen. Ze zijn relatief laat geschreven na de dood van Jezus en dan op basis van het ' van horen zeggen' de orale traditie.
|
System,
Dit is echt de laatste keer dat ik dit zeg. Ik begin het namelijk beu te worden om steeds hetzelfde te zeggen, alleen omdat jij zo graag naast de vraag antwoord.
Hier gaan we dan nogmaals:
We hebben uitgebreidde Romeinse geschriften over de Romein Caesar. We hebben uitgebreidde Christeiljke geschriften over de persoon Christus. Daarnaast hebben we over Christus ook Romeinse bronnen. Die zijn natuurlijk niet zo talrijk als de Christelijke, maar dat hoeft ook niet. Ze bewijzen de historiciteit van de persoon Jezus.
Nogmaals vergeleken met Caesar. Hoeveel niet-Romeinse bronnen zijn er over Caesar?
En nu ben ik het echt beu met uw selectieve kritiek. Toon nu toch voor één keer dat ge een man zijt! (En indien ge dat niet zijt, emancipeer u dan en toon dat ge een intelligente vrouw zijt!)
Groet,
Lomeanor.