Los bericht bekijken
Oud 21 april 2007, 17:55   #7
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Zielig om jullie zo bezig te zien.

Dan doet de Kerk eens iets waar jullie al lang over zagen (hier bijvoorbeeld het voorgeborchte afschaffen) en dan is het nog niet goed.

Mijn conclusie is dus eenvoudig: jullie hebben niet echt iets tegen wat de Kerk zegt, jullie haten gewoon het bestaan van de Kerk zelf. Wat de Kerk ook doet of zegt, jullie zullen haar altijd haten. Dat vind ik zeer kleinzielig.
Haat is een te sterk woord. Ik haat geen psychiatrische patienten omdat ze ziek zijn, ik vind dat ze verzorgd moeten worden. Net zo met de Kerk als instituut en haar gelovigen. Geen haat, maar genezing.
Maar wanneer het te gortig wordt en de Kerk en haar gelovigen terroriseren mensen op zo'n manier dat zelfs God er woedend van zou worden mocht hij al bestaan, dan is kwaadheid een spontane menselijke reactie.

Dus: verzorgen en terechtwijzen. Meer niet.

Gij van uw kant moogt ook wel eens uw fouten toegeven in plaats van de slachtoffers van de Christelijke en Kerkelijke terreur te verwijten dat ze zielig zijn. Dat zou u sieren. De Kerk verontschuldigt zich nooit of doet dat veel te laat en dan nog louter symbolisch in plaats van eens echt naar zichzelf te kijken en in te grijpen. Haar volgelingen kunnen toch beter dan dat?

Laatst gewijzigd door C2C : 21 april 2007 om 17:57.
C2C is offline   Met citaat antwoorden