Discussie: Genotsmiddelen
Los bericht bekijken
Oud 22 april 2007, 10:56   #122
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik tracht te begrijpen waarom het nodig is waarom sommigen drugs wensen te gebruiken.
Heel wat mensen gebruiken een product als marihuana om dezelfde redenen dat ze alcohol drinken : ze genieten van de roes of van het sociale gebeuren errond. Marihuana wordt tenslotte vaak gebruikt in groepjes van gelijkgestemden.

Andere mensen gebruiken datzelfde product om hun ervaringen meer intens te maken. Zoals ikzelf en anderen al hebben opgemerkt, kan een jointje vb. het kijken naar een film of het luisteren naar muziek 10x tot 100x intenser maken. Dat is een speciaal gevoel dat niet valt te beschrijven. Iemand merkte trouwens ook op dat een jointje kan helpen om langer zonder krampen gitaar te spelen, al kan ik daar niet over meespreken.

Psychedelische middelen worden in de eerste plaats gebruikt om je beleving van de realiteit te veranderen. Dit kan uit ontspanning zijn of om diepere inzichten te verkrijgen, naar het voorbeeld van sjamanen.

Amfitamines worden dan weer gebruikt om het lichaam zijn eigen fysieke grenzen te laten overstijgen. Mensen kunnen langer dansen, sporten of sexuele activiteiten uitvoeren met deze producten dan wat hun lichaam normaal aankan.

etc. etc. etc.

Ik ben zelf geen voorstander van het gebruik van amfitamines, omwille van het tegennatuurlijke doorbreken van fysieke grenzen, wat erg slecht moet zijn voor het lichaam. Psychedelica en iets als marihuana daarentegen, hebben effecten die er bevorderlijk zijn voor de menselijke geest. Niet alleen ben ik geen tegenstander van het gebruik hiervan, ik moedig het zelfs aan bij mensen die mentaal sterk genoeg zijn om van deze ervaringen te leren en niet verslaafd te worden.
IlluSionS667 is offline