Los bericht bekijken
Oud 23 april 2007, 13:27   #152
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Gescheiden door een muur of het wapenschild van Bush misschien ?

Enfin, die hemel van de Katholieken dat is toch ook raar....... rijstpap eten met gouden lepeltjes en baby's niet toegelaten. Mogen ze die 'bacchanalen' niet zien misschien ? Voor Afrikaanse baby's die de hongersdood stierven begrijp ik dat nog wel ( die zouden opnieuw sterven van goesting ) maar voor anderen ........
Dat is allemaal niet serieus en van een heel andere tijd.
Wanneer gaat de RKK wat evolueren in het denken en handelen ?
Sorry hoor, maar de katholieke hemel serveert helemaal geen rijstpap en gouden lepeltjes. Noch de H. Schrift , noch de H. Traditie, noch de katechismus van de Katholieke Kerk heeft het over rijstpap.

Dit is een typische beeldspraak afkomstig uit de Lage Landen van de 16de eeuw, toen rijst en kaneel onbetaalbaar was (kwam net als specerijen uit Indië). Rijstpap was vroeger zeer duur en werd enkel gegeten op bruiloften en zeer grote feesten. Rijstpap met gouden bestek was natuurlijk het toppunt van welvaart. Met deze beeldspraak vergeleek het gewone volk zo'n banket met de hemel, maar strookt niet met de katholieke leer. (Ik hoop dat ik nu niet de rijstpapliefhebbers teleurstel )

Laatst gewijzigd door Judokus : 23 april 2007 om 13:28.
Judokus is offline   Met citaat antwoorden