Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Weer de ridiculiteit ten top. Als je als restaurant niet aanbiedt wat de klanten vragen, dan is de volgens Nynorsk de schuld van de KLANTEN dat het restaurant failliet gaat! (enfin, als de uitbater Turk of Marokkaan is natuurlijk, een Vlaams restaurant dat failliet gaat, dat is hun eigen schuld).
Als je géén bier of wijn wil aanbieden dan moet je ook niet zeuren dat er segregatie ontstaat (dan ga ik ervan uit dat ZIJ segregatie wensen).
In normale restaurants kunnen zowel degenen die alcohol wensen te gebruiken als degenen die die niet wensen te gebruiken aan hun trekken komen.
Wie segregeert er dan?
|
Duveltje roept op tot een algemene boycot, niet enkel tot een boycot van degenen die geen alcohol wensen aan te bieden. Natuurlijk leidt dat tot segregatie als daar gevolg aan gegeven wordt.
Daarnaast vind ik het aspect van dreiging en intimidatie toch iets dat je niet mag vergeten. Indien een uitbater wel alcohol wil serveren, maar dit niet doet omdat hij daartoe bedreigd wordt, dan kan ik onmogelijk die uitbater beschouwen als iemand die segregatie wenst. Ik blijf die uitbater dan ook steunen in zijn strijd tégen diegenen die hen onder druk zetten.