Los bericht bekijken
Oud 24 april 2007, 20:45   #202
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Deze uitleg is toch vrij zwak. Het begrip voorgeborchte was algemeen aanvaard door de gelovigen. Zulke veranderingen zijn zinloos en nefast voor uw godsdienst.
Bedoel je dat de gelovigen allemaal zonder uitzondering het voorgeborchte als een geloofspunt beschouwen?

Dan moet ik je hierbij meedelen dat je je vergist. Althans deze gelovige heeft dat nooit gedaan. Ik wil niet voor Jan van den Berghe spreken, of voor Dave Brocatus of Judokus. Ik veronderstel dat zij zelf hier wel hun woordje over zullen "placeren".

Dat het voorgeborchte "algemeen aanvaard" is, maakt het nog niet tot een geloofspunt. Gelovigen wijzen elkaar voortdurend op het verschil tussen wat "algemeen aanvaard" is en echte geloofspunten. Misschien dat jouw poetsvrouw ook eens eventjes aan een kleine uitleg toe is. Niet zozeer die "veranderingen" die de mensen het noorden doen verliezen, dan wel de verwarring die mede door de media errond gesticht wordt brengen "mijn" godsdienst schade toe.

Tussen twee haakjes: waarom gebruik jij zo graag genitieven van de tweede persoon enkelvoud: "uw priesters", "uw godsdienst"?
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden