Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werner
Beste Tom,
Dank voor je reactie en waardeer je tussenkomsten, laat ons de persoonlijke aanvallen even achterwege laten, brengt finaal niets op.
|
Ge moogt gerust blijven voortdoen hoor. Ik kan ertegen en de discussie zou veel te kort zijn als ge u tot argumenten zou beperken.
Citaat:
Hi, als je de balans decimeert heb je de rekeningen gedecimeert zoals Percaillon suggereerde dat je moest doen
Inderdaad, ik heb dan de oefening overeenkomstig voorgesteld zoals hieronder herhaald. Kijk dan naar de 'herwaardering' van de balans om de kapitaalinsjectie terug in circulatie te brengen. Ik volg hier denkelijk dan Percalion z'n gedachtegang en geef de mix tussen nominaal en relativiteit aan. Elke waarde op de balans vertegenwoordigd een relatieve tegenwaarde, het geld zelf blijft fysiek aanwezig en vandaar de spontane geldcreatie. Pas op, we spreken hier enkel over de bevestiging van de kapitaalsinjectie. Wat er daarna gebeurt met prijzen en dergelijke is een volgende debat maar in ieder geval is er geld genoeg.
|
Wat is dat nu voor redenering. Als ik u door het hoofd schiet, dan hebt u geen tegenargument meer en heb ik dus gelijk. Wat er met u gebeurd is, is een volgende discussie, maar in ieder geval is er geen tegenargumentatie.
Het moge duidelijk zijn dat als je 90% van het geld uit omloop neemt, en het daarna terug invoert, je hetzelfde hebt gedaan als losweg geld bijdrukken, met alle inflatie tot gevolg. Dat is niet voor "Een volgend debat", dat is een duidelijk argument dat uw systeem geen reet uithaalt.