Los bericht bekijken
Oud 25 april 2007, 15:27   #1
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard Waar klagen huisvrouwen eigenlijk over?

Sedert kort ben ik huisman.
Sedert kort hebben we er een derde spruit bij.
Ik doe de nachtwacht bij de jongste gezinsverrijking.

Met zo'n huishouden kan een mens toch zijn tijd niet vullen? Waar kloegen die vrouwen aan de haard toch altijd zo over, vraag ik me eerder provocerend af.

Niet dat ik voortdurend aan de haard sta. Na te denken wat ik bij wijze van tijdvulling op dit forum kan flansen. Vrienden en vriendinnen lastigvallen door ze op hun werk op te bellen als ze het druk hebben. Te veel roken. Nog een glas wijn drinken met een groeiende angst dat de stress van het huisman zijn me straks nog tot alcoholisme drijft. Vaststellen dat de haard er eigenlijk wel slordig bij ligt. Mezelf goed inprent dat ik dit niet mag vergeten melden aan de kuisvrouw. Ondertussen naar de keuken loop om het boodschappenlijstje voor mijn schoonmoeder en moeder aan te vullen. Ze moeten toch onze was en strijk binnen doen dus kunnen ze net zo goed boodschappen doen. Spaart me weeral eens tijd. Een huisman moet zijn tijd goed plannen denk je dan wanneer je door het keukenraam kijkt. Vaststellen dat het plannetje van den oudsten om via zijn 'tuinhandeltje' zijn zakgeld drastisch aan te vullen, een ravage aanricht. Mezelf goed inprent dat ik dit niet mag vergeten melden aan de tuinman.
"Tja, het leven van een huisman is niet makkelijk" zeg ik tegen m'n vriendin terwijl ze een vuile pamper in mijn handen duwt. "Wat moet ik daar nu mee?" vraag ik haar onschuldig. "Tja, het leven van een huisman is niet makkelijk" lacht ze. Ik kan haar geen ongelijk geven. "Waar kloegen die huisvrouwen vroeger toch over?" antwoord ik.