Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße
Geachte mevrouw,
Vermits U zelf van vreemde afkomst bent had ik graag Uw antwoord gehoord op de plaag van vreemdelingencriminalteit, specifiek dan van moslim-jongeren. Wat is Uw eigen mening hierover?
Ten tweede wou ik eens Uw mening horen over de vaststelling dat we alleen problemen hebben met vreemdelingen uit moslim-landen. We hebben geen jeugdbendes van Chinese, Indische of Kosovaarse afkomst die er hun gading in vinden minderjarige Vlamingen het leven zuur te maken in gemeentelijke zwembaden of voorsteden. Vanwaar komt dus deze specifieke houding? Ik heb daar wel zo mijn mening over maar ben desalniettemin in Uw eigen mening geïnteresseerd.
Vriendelijke groeten!
Uw
Preusse
|
Vermits hier duidelijk allusie gemaakt wordt op het mannelijke jonge marokkanengedrag in zwembaden, wil ik daar wel iets over kwijt : het is nl. zo dat talrijke mensen met marokkaanse roots op verlof gaan met hun kroost naar Marokko & daar heeft men met die "weisswurst marokkanen" in de zwembaden hetzelfde probleem qua "haantjesgedrag". Blijkbaar is een
zeker racisme bij die jongetjes ook wel schering en inslag & hebben zij een soort affirmatie nodig. Maar blijkbaar komt dat niet voort uit een soort "marokkaanse volksaard", maar eerder uit de positie waarin zij zich in onze contreien gedrongen voelen. De "marokkanen" in onze scholen zijn eerder een soort "tribal group" waarbij zich ook niet-marokkanen en niet-moslims aansluiten een beetje zoals in de jaren '50 er "gasten met leren frakken
en vetkuiven" waren en andere "gasten in een kostumeke" - de adolescentie is altijd een zoektocht naar "identiteit" geweest en hoe meer
"identiteiten" er voorradig zijn hoe gedifferentiërder - opvoedige kringen zouden daar handig op kunnne inspelen..maar goed ik ben geen expert.
Dat het op die leeftijd verkeerd kan aflopen kan je nagaan (& dat zijn inderdaad niet alleen maar moslims en/of marokkanen.. het probleem erkennen en herkennen is inderdaad belangrijk !)