Citaat:
Meyrem Almaci;2628457]Beste,
ik stel voor dat u mijn bijdragen rond de talibanisering van Borgerhout leest, want het merendeel van uw vragen komen ook daar terug. Maar om kort en duidelijk te zijn: ook meer en meer Belgen zijn moslims, leveren die ook problemen? Worden die ineens crimineel? Vanwaar die koppeling met religie?
|
Hier moet ik werkelijk om gieren. Steeds meer Belgen die moslim worden. Hoeveel zijn die 'steeds meer'? 500 mensen, 1000 ? En dat ze crimineel worden heeft niemand beweerd, maar dat ze zich aan onaangepast, provocatief gedrag bezondingen onder invloed van de islam is wel heel duidelijk. Ik denk aan het voorbeeld van Amina Vandesteen die in de serie moslima's aan bod kwam. Je moet toch wel een serieuse slag van de molen hebben gekregen om je te profileren zoals die bijna-burka dat doet, zeker nadat je eerst een Westerse opvoeding hebt genoten.
Uiteraard kan je niet zeggen dat zij een crimineel is, maar je kan evenmin zeggen dat zij een lichtend voorbeeld is voor allochtone jongeren die enkel hun plaats in de maatschappij zullen verwerven als ze zich tot een zeker punt geassimileerd hebben met de leitcultuur.