Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
.
Dada amnestie!
vergeet niet: Si vis pacem para bellum
Zolang er kiekens zoals jij dit soort rommel verspreiden: wuif maar dag met je handjes naar ENIG amnestiewetje.
Een politicus zou waanzinnig zijn om zijn nek uit te steken: die wordt neergeknald door een terecht boos slachtoffer van de holocaust.
De volgende spandoek met "amnestie" erop die ik tegenkom ga ik de drager ervan naar jou verwijzen, daarbij veelbetekenend tegen mijn voorhoofd tikkende.
|
Feremans,
Ik geeft je gelijk als je zegt dat er geen amnestie wet mag komen voor de Oostfronters.
Dit zou immers een afbreuk doen aan wat wij aan hen hebben te danken.
En dat amnestie de slachtoffers van de Holecaust de muren op zou jagen, wel ook daar heb e gelijk in. Want dan zouden de politici moeten gaan verklaren waarom ze amnestie geven en dat betekend dat ze de waarheid uit de oorlogsjaren moeten vrijgeven. Maar ook dat ze de fouten van na de oorlogsjaren moeten toegeven en erkennen.
En daar wring het schoentje, men heeft mensen veroordeeld zonder te weten wat er echt gebeurd is. Daarom heeft men de negosatie wet gemaakt. Want er begonnen te veel onzuiverheden naar boven te komen.
Binnen een paar generaties gaat men de jacht op de Oostfronters hier bekijken, zoals wij de heksen vervolgingen van vorige eeuwen bekijken.
Nuchter en meelij hebbend met de onwetendheid van de vervolgers.
Want iets dat onze politici nu vergeten, is dat de waarheid altijd overwint, hoeveel tijd er ook overgaat en hoeveel wetten men ook maakt om haar tegen te houden, de waarheid wint altijd.
Kijk maar eens in je geschiedenisboeken, deze worden zelfs vandaag nog herschreven. En dit dan zelfs over stukken van voor de Romeinen.