Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus
In buurten waar veel (moslim)allochtonen wonen krijgen sommige kerken het hard te verduren. Een jaar geleden werd brand gesticht in de Willebrorduskerk in de Kerkstraat in Borgerhout. De katchkar (Armeens kruis) en het houtwerk werden in de fik gezet. De brandsporen zijn nog steeds zichtbaar. De Armeense man die een oogje in het zeil houdt in en rond de kerk, vertelde me ook dat hij een tijd geleden een paar mannen betrapte die in de kerk aan het plassen waren.
Ook de Sint-Anna kerk in de buurt van de Van kerkhovenstraat krijgt voortdurend te maken met vandalisme; de houten deur die wordt bekrast, graffiti op de muren, voetballen tegen de kerkmuur, sluikstort dat tegen de kerk wordt gegooid.
Een kerk in Berchem werd beklad met hakenkruisen, de kerkdeur wordt telkens opnieuw bekrast en beschadigd door allochtone kinderen en jongeren. De bal wordt bij het voetballen tegen de kerkdeur geshot, terwijl hun moeders met hoofddoeken goedkeurend toekijken op de zitbanken. Deze voortdurende provocaties en het jennen van de autochtone (christelijke) bewoners loopt werkelijik de spuigaten uit.
|
Heu, de Sint-Willibrorduskerk ligt nog wel net in Antwerpen 2060. In ieder geval hebben ze er weinig deugd aan gedaan om het plein ervoor te ontsieren met dat Arabisch tapijt, dat ook dienst doet als voetbal/basketbal veld.
Multicul werkt niet. Ik ben niet katholiek en eerder anti, maar kerken in brand steken, gaat me te ver.
Ik vraag me af wel af hoe het komt dat dit vandalisme ongestraft kan. Indien men hetzelfde zou doen met een moskee, staat het land in rep en roer en kan de dader niet hard genoeg gestraft worden.
Kerkvandalisme door moslims past echter niet in het multicul plaatje en wordt daarom maar uit de nieuwsberichten gebannen.