Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Barmhartigheid wordt getoond naar de zondaar, maar is geen houding tegenover de zonde. Abortus is fout en kan op geen enkele wijze vergoeilijkt worden. In dit leven zetten veel mensen misstappen - ook christenen -, maar velen komen ook tot berouw en dan worden ze door de goddelijke barmhartigheid omringd.
U stelde eerder dat VOOR abortus, VOOR euthanasie en VOOR homoseksualiteit was. Allemaal zaken echter waar een christen nooit voor kan zijn. En ten andere, dit zijn geen christelijke geboden, maar goddelijke die voor heel de mensheid bedoeld zijn. Dit is immers Gods plan met de mensheid, en niet alleen met de christenen.
|
Waar jij duidelijk het onderscheid niet kan maken is dat dit JOUW GELOOF is, maar niet van iedereen die deze aarde bevolkt. Het mag dan wel Gods plan zijn, het is JOUW GELOOF, en zoals ik al stelde: geen exacte wetenschap waar je niet-gelovigen mee om de oren kan slaan. Jij wil JOUW wil, of GODs wil, OPDRINGEN aan de mensen die er geen boodschap aan hebben. Waar blijft dan het GELOOF?
En wat is JOUW geloof meer waard dan dat van een MOSLIM? Beroept die zich niet op DEZELFDE God? Of een MORMOON? En wat met de geloven die op een ANDERE god zijn gestoeld? ONgelovigen? Waardeloos? Voor jou en mij wél, maar niet voor die ander hé. MAAR JOUW WIL IS HEILIG, nietwaar? Ik wens je veel succes in onze samenleving met je rigide gedrag...
En inderdaad, ik HEB mijn stellingen duidelijk geplaatst. Maar door de hardheid van je hart, zoek jij er onmiddelijk het ergste achter. Ik heb ze zonder nuance geplaatst om het debat wat gepeperder te maken, en dat is wel duidelijk gelukt. Maar denk jij nu dat er één iemand is (buiten jij) hier op dit forum die mijn stelling heeft gelezen en daar geen nuances bijdenkt? Denken die nu allemaal dat ik ten alle prijze voor abortus ben? Ten alle prijze voor euthanasie, ten alle prijze voor homohuwelijk? Natuurlijk niet.
De WET dient toegepast met BARMHARTIGHEID, omdat de WET niet een WET is zoals we die heden ten dage kennen, maar een RICHTLIJN die met BARMHARTIGHEID dient toegepast. Een TOTAAL verbod op die dingen zoals jij voorstaat gaat TOTAAL voorbij aan de BARMHARTIGHEID, de NAASTENLIEFDE waar Christenen zouden moeten voor bekend staan.
Daaraan zult gij mijn volk herkennen: dat zij LIEFDE hebben onder elkaar.
Want ONZE Belgische WET wordt wel degelijk letterlijk genomen he!
Vandaar mijn stelling: VOOR ABORTUS, VOOR EUTHANASIE, VOOR HOMOHUWELIJK.