Discussie: Dringende vraag
Los bericht bekijken
Oud 29 april 2007, 22:23   #6
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabella Bekijk bericht
ja dat eerste heb ik gedaan, maar studenten zijn overdag niet vrij, en de examens staan ook voor de deur. En een babysit voor overdag kost ook 32euro, wat maandelijks ook weer te hoog oploopt. Om u een vergelijk te geven, via de dienst opvanggezinnen betaalden wij voor de onthaalmoeder 120euro per maand, en dat was eten inbegrepen.

Verder ben ik zeker uit mijn proefperiode.
Ik heb eerst een contract gehad voor een jaar, en daarin zat een proefperiode van zes maand. Daarna heb ik een tweede contract gehad voor een jaar en hierin zit geen proefperiode.
Maar dit is een ander nieuws, en goed nieuws:
Artikel 10 van wel 3 juli 1978:
Citaat:
Wanneer de partijen verscheidene opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor een bepaalde tijd hebben afgesloten zonder dat er een onderbreking is, toe te schrijven aan de werknemer, worden zij verondersteld een overeenkomst voor onbepaalde tijd te hebben aangegaan, behalve wanneer de werkgever het bewijs levert dat deze overeenkomsten gerechtvaardigd waren wegens de aard van het werk of wegens andere wettige redenen.
(De Koning kan de gevallen bepalen waarin de werkgever dit bewijs niet mag leveren.
De bepalingen van dit artikel zijn ook van toepassing op de overeenkomsten voor een duidelijk omschreven werk.) <W 1989-12-22/31, art. 188, 019; Inwerkingtreding : 09-01-1990>

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 29 april 2007 om 22:25.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden