voor de kolonisatie bezaten de boeren in het zuiden veelal hun eigen land en cultiveerden daarop de dieren en gewassen die ze nodig hadden om te kunnen leven.
nu zijn deze gronden voornamelijk eigendom van enkele geestelijk gestoorden die hun volk verraden en onder één hoedje spelen met het kapitalisme. het kapitalisme verleende hen namelijk het recht om grond en grondstoffen te bezitten in onbeperkte hoeveelheden.
het land waarop ze vroeger hun eten verbouwden daar wordt nu onze koffie, thee, tabak, cacao en andere welvaartsziekten verwekkende gewassen verbouwd. De boeren die vroeger van nature hun land bezaten mogen nu als ze braaf zijn en braafjes buigen voor de bezitters van hun land aldaar gaan werken voor een loon waarmee ze minder kunnen kopen dan wat ze vroeger zelf voor eigen gebruik konden verbouwen.
een ander heel treffend voorbeeld is het grote tanganyakameer dat barstensvol zit met victoriabaars ( cfr zie de film darwins nightmare )
de autochtone bevolking vist er op victoriabaars en werkt er in de visfabrieken waar ze de vis voor de rijke westerlingen mogen filleren, inpakken en in het vliegtuig laden.
met het loon dat ze hiervoor krijgen kunnen ze zich vervolgens amper de rotte overschot van de vis kopen. een visgraat waar nog een kop aan zit is voor deze mensen een waar feestmaal.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 2 mei 2007 om 13:47.
|